برگزاری نشست علمای شیعه و سنی

جلسه وفاق و همدلی علمای شیعه و سنی با حضور آیت الله نعیم آبادی، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس و عموم مردم دیشب در روستای سودرو بندرعباس برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این نشست گفت: بزرگان دین چه شیعه و چه سنی، هیچگاه مجوز خشونت و جنایت علیه مسلمان دیگری نداده اند.

وی افزود: بزرگان مذاهب چهارگانه اهل سنت همواره عاشق اهل بیت علیهم السلام بوده اند و از اهل بیت دفاع می کرده اند.


نماینده ولی فقیه در استان گفت: غدیر یکی از مصادیق وحدت مسلمانان است که می توان گفت این عیدی برای همه بشریت است، زیرا حضرت علی (ع) حتی در میان غیر مسلمانان نیز شیفتگانی مانند جرج جرداق مسیحی دارد.

آیت الله نعیم آبادی افزود: امروزه در کشور ما مردم هستند که مسئولین را انتخاب می کنند و اگر مردم انتخاب درست، همراه با نظارت و مطالبه گری داشته باشند، بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

نماینده مرم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رهبر انقلاب همواره نمایندگان مجلس را به حضور در میان مردم تشویق می کنند و وظیفه نمایندگان است که بویژه در میان روستاییان حضور یابند.

احمد مرادی افزود: اگر ظرفیت نماینده ولی فقیه و نمایندگان استان در مجلس و استانداری در کنار هم قرار گیرد، می توان بسیاری از مشکلات هرمزگان را حل کرد.

وی گفت: سهم هرمزگان از مازاد درآمدی که ایجاد کرده است در پنج سال گذشته بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است اما فقط سی میلیارد تومان از این رقم به استان اختصاص یافته است.

شیخ محمودی از علمای اهل سنت نیز در این نشست گفت: امنیت و آسایشی که امروز در کشور وجود دارد نتیجه وحدت و اتحاد مردم در کنار هدایت رهبر انقلاب است که باید قدردان آن بود.

وی افزود: ارتباط مردم و مسئولین می تواند به حل مشکلات جامعه کمک کند.


شیخ محمودی افزود: همه سران کشورهای اسلامی باید به سمت وحدت و اتحاد جهان اسلام حرکت کنند.

در پایان این مراسم که در مسجد جامع روستای سودرو بخش مرکزی شهرستان بندرعباس برگزار شد، از بیست نفر از فعالین، شوراها و دهیاران تلاشگر عرصه وحدت شیعه و سنی قدردانی شد.

انتهای پیام/ر

برگزاری جلسه وفاق و همدلی علمای شیعه و سنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار