در واکنش به اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه پیونگ‌یانگ؛

کره شمالی: آمریکا با «بزرگترین دردی که تاکنون تجربه نکرده» مواجه است

سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد در واکنش به قطعنامه شورای امنیت علیه پیونگ‌یانگ بار دیگر آمریکا را تهدید کرد.

کره شمالی: آمریکا با «بزرگترین دردی که تاکنون ندیده» مواجه استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار؛ فرستاده «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی با حضور در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته ای در ژنو، بیانیه‌ای آتشین ایراد کرد.

«هان تائه سونگ»، سفیر کره شمالی در سازمان ملل در واکنش به حمایت سازمان ملل متحد از اعمال تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ، بار دیگر آمریکا را با «بزرگترین دردی» که تاکنون به چشم ندیده و آن را تجربه نکرده است، تهدید کرد.

او گفت: واشنگتن که آماده مواجهه سیاسی، اقتصادی و نظامی است خود را در بازی وحشیانه واژگون کردن تسلیحات پیشرفته کره شمالی که در حال حاضر به مرحله تکمیل رسیده، غرق کرده است.

کره شمالی در تاریخ 3 سپتامبر، ششمین آزمایش هسته ای خود را که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود، انجام داد. در پی این آزمایش هسته ای، آمریکا و متحدانش خواستار اعمال تحریمهای بیشتر علیه کره شمالی شدند. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز (دوشنبه، ۲۰ شهریور) با استناد به تهدید شمال شرق آسیا و کل جهان در پی آزمایش‌های هسته‌ای اخیر کره شمالی، این کشور را تحریم کرد.

«رابرت وودز»، سفیر آمریکا در این اجلاس گفت: امید است کره شمالی پیام ما را بلند و واضح بشنود و مسیر دیگری انتخاب کند.

پیونگ یانگ روز گذشته تهدید کرد اعمال تحریم های جدید علیه این کشور برای آمریکا تاوان سنگینی به دنبال دارد.

دولت کره شمالی در میان ترس هایی که در واکنش به تحریم های جدید ایجاد کرده، خود را برای یک آزمایش هسته ای یا موشکی دیگر آماده می کند. این کشور پس از آزمایش بمب هیدروژنی 9 روز پیش، آزمایش موشکی یا هسته ای دیگری انجام نداده است.

ترس از وقوع جنگ بین واشنگتن و پیونگ یانگ به بالاترین سطح خود طی هفته های اخیر رسیده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از آزمایش موشکی پیونگ یانگ در اظهاراتی عجولانه اعلام کرد در صورتی که کره شمالی بار دیگر آمریکا را تهدید کند با آتش خشم مواجه خواهد شد که نظیر آن را در جهان ندیده است.

به گفته کارشناسان، آزمایش های اخیر موشکی و هسته ای کره شمالی نشان می دهد این کشور قادر به هدف قرار دادن برخی از شهرهای آمریکا است. همچنین آزمایش بمب هیدروژنی اخیر دلیلی بر هسته ای شدن موشک های بالستیک این کشور است.

تعداد آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی در سال جاری میلادی به حدی زیاد بوده که «کیم جونگ ایل»، رهبر سابق این کشور در طول 17 سال حکومتش انجام نداده است.


انتهای پیام/

 

کره شمالی، آمریکا را تهدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
تا کمتر از بیست روز دیگر جنگ عظیمی رخ خواهد داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
خخخخ
سگی که واق واق میکنه هرگز نمیگیره
البته منظورم امریکاس
آخرین اخبار