آئین نکوداشت استاد محمدباقر تمدنی مداح و پیرغلام حسینی دیشب در مسجد محمدیه اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در این مراسم نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان راز ماندگاری فرهنگی غنی عاشورا را گریه کردن بر مصائب اهل بیت علیهم السلام به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دانست و گفت: عاشورا تنها مکتب و دانشگاهی است که در آن برای انسان ها درس معرفت، مردانگی، شرف، آزادگی، عشق، عبودیت و انسانیت تدریس می شود. 

حجت الاسلام اجاق نژاد با بیان اینکه در طول تاریخ افراد بسیاری برای زنده نگه داشتن نهضت عاشورا زحمت کشیده اند افزود: شاعران عاشورایی و مداحان اهل بیت علیهم السلام در زمره این اشخاص هستند.

وی با اشاره به وظیفه خطیر شاعران و مداحان آیینی و عاشورایی، گفت: شعر گفتن و نوحه خواندن فقط بیان مطالبی نظم دار نیست بلکه بیان این مطالب باید همراه با شعور باشد و جامعه را از پیامهای معنوی سرشار کند.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه استاد محمدباقر تمدنی از مداحانی است که هیچگاه رساندن معنی و مفهوم واقعی مطالب را فدای صوت و نوای زیبا و دلنشین نکرد گفت: در عین حال مداحی های او از ویژگی صدای خوب نیز برخوردار است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم ویژگی ها و خصایص اخلاقی و رفتاری استاد محمدباقر تمدنی را الگویی برای سایر مداحان و به خصوص نوجوانان وجوانان علاقه مند به این حرفه دانست و گفت: تواضع، فروتنی، آمر به معروف و ناهی از منکر بودن از خصوصیات اخلاقی و رفتاری این مداح پیشکسوت اردبیلی است.

حجت الاسلام ستوده استاد محمدباقر تمدنی را از یادگاران گرانقدر هیات عباسی و فرزند خلف رییس آن هیات مرحوم استاد میرزامحمد تمدنی دانست و گفت: با همفکری ریش سفیدان و هیات های امنا و صاحبنظران عالم مداحی، این مداح پرسابقه اردبیلی زینت الذاکرین لقب گرفته است.

استاد محمدباقر تمدنی در سال 1325 در محله محمدیه اردبیل متولد شد. پدرش مرحوم استاد محمد تمدنی از نوحه خوانان مشهور اردبیل و بنیانگذار هیئت عباسی اردبیل بود. استاد محمدباقر تمدنی از کودکی به عزاداری علاقه داشته و از سال 1331 و سن شش سالگی به نوحه خوانی اقدام کرده است. استاد محمدباقر تمدنی به ترتیب در محله های پیرزرگر، محمدیه و اوچدکان اردبیل و در ادامه در تهران نوحه سرایی کرده است و بیش از شصت سال سابقه خدمت در آستان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) دارد.

همچنین دومین آئین نکوداشت استاد محمدباقر تمدنی امروز از ساعت 16 در سالن ولایت اردبیل برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ح

دومین آئین نکوداشت استاد محمدباقر تمدنی در سالن ولایت اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.