مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: خودکشی پنجمین علت مرگ و میر در کشور است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عرب نژاد صبح امروز در همایش استانی پیشگیری و مداخله از خودکشی گفت : با وجود اینکه ایران درزمره کشورهای با نرخ پایین خودکشی است اما در ایران خودکشی پنجمین علت مرگ و میر در بین افراد ۳۰ تا ۴۵ ساله است و دومین علت مرگ افراد ۱۵ تا ۲۹ ساله است.

وی با بیان اینکه درکشور ما امار خودکشی بین خانم ها بیش ازآقایان است،افزود: خود کشی الگوی یادگیری ندارد اما تحقیقات نشان می دهد که ارتباط منفی معناداری بین گرایش به اسلام وخودکشی وجود دارد و به همین لحاظ خودکشی در جوامع اسلامی کمتراست.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ازهر27 خودکشی فقط یک مورد به مرگ منتهی میشود، گفت:ازهر10 نفر فقط یک نفر به اورژانس مراجعه می کند .

عرب نژاد با بیان اینکه خودکشی مجدد درافرادی که قبلا خودکشی کرده اند20 برابر بیشترازدیگران است،افزود :آسیب اجتماعی سن وسال ندارد،اما برخی بررسی ها نشان می دهد بیشترین خودکشی ها در افراد 15 تا45 سال رخ داده وتمایل به خود کشی در12 تا 15 سالگی به اوج می رسد زیرا افراد دراین دوره بحرانی ترین زمان زندگی خودرا طی می کنند وبروز تغییر درهورمون ها زمینه خودکشی را تقویت می کند.

وی گفت:درمطالعات انجام گرفته خودکشی با انگیزه اختلافات خانوادگی با41 درصد بالاترین علت خودکشی را بخوداختصاص داده است که با استفاده از ظرفیت خط 123 و 1480 می توانیم از بروز اختلافات خانوادگی پیشگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت مشاوره افزود: فرهنگ سازی مشاوره اقدام مهمی است که با استفاده از ظرفیت همه دستگاه های اجرایی و روحانیون معظّم میتوان این مهم را تحقق بخشید.

عرب نژاد با بیان اینکه متاسفانه آموزش و پرورش ما درجریان پرورش خوب کار نکرده است،گفت: تأکید صرف بر بحث آموزش باعث آن شده خانواده ها نیز از موضوع پرورش فرزندان غافل شوند.
انتهای پیام/ب


صحبت های مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در 22 شهریور ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.