رهبر:

312 هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت:۳۱۲ هزار دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد هستند که مهم ترین نگرانی خانواده‌های آنها، آینده تحصیلی و شغلی فرزندانشان است.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه رهبرمعاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه امسال با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری مطلوبی در تامین اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان نیازمند انجام شده است، اظهار کرد: این قرارگاه ۵۰ درصد از هزینه خرید ۱۰۰ هزار بسته نوشت افزار به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را تامین کرد. بسته‌های تحصیلی مورد نظر را خیریه حضرت رقیه (س) بسته‌بندی کرده و تا پیش از آغاز مدارس این بسته ها به دانش آموزان نیازمند سراسر کشور اهدا می شود .

رهبر یکی از اهداف اجرای طرح ملی جشن عاطفه‌ها را گسترش فرهنگ احسان و کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند دانست و افزود : ۳۱۲ هزار دانش آموز تحت حمایت این نهاد هستند که مهم ترین نگرانی خانواده‌های آنها، آینده تحصیلی و شغلی آنهاست. 

وی یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد را توانمندسازی فکری و فرهنگی خانوارهای تحت حمایت دانست و افزود:ارائه تسهیلات آموزشی به منظور فراهم‌سازی زمینه‌های رشد علمی، تشویق افراد به سمت فراگیری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، هدایت تحصیلی و شغلی متناسب با علاقه و استعداد آنها، تقویت بنیه علمی و پیشگیری از افت تحصیلی، کمک به بهداشت روانی و تقویت عزت نفس و فراهم کردن شرایط تحصیل مناسب برای دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده از جمله برنامه‌های کمیته امداد است.

معاون حمایت و سلامت خانواده درباره اقدامات ویژه کمیته امداد قبل از آغاز جشن عاطفه‌ها و شروع سال تحصیلی۹۷-۹۶ گفت: پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، کمیته امداد اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد تومان برای تهیه اقلام مورد نیاز دانش آموزان تحت حمایت این نهاد اختصاص داده که این رقم با توجه به نیاز هر استان میان دفاتر سراسر کشور کمیته امداد توزیع شد.

وی گفت: خدمات و حمایت‌های تحصیلی ارائه شده به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد شامل تامین هزینه نوشت افزار و کتب درسی‌، تامین پوشاک، تقویت بنیه تحصیلی (برگز‌اری کلاس‌های تقویتی)، معرفی دانش‌آموزان به خوابگاه‌های شبانه‌روزی، کمک هزینه راهیابی به دانشگاه، تامین لوازم آموزشی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای، کمک هزینه رفت و آمد به مدرسه،توزیع بسته های لوازم التحریر، هزینه ثبت نام در مدارس و ارائه خدمات مشاوره تحصیلی است که هر دانش‌آموز می‌تواند با توجه به وضعیت خانواده خود و بر اساس نظر مددکار از یک یا چند مورد از این خدمات بهره‌مند شود.

اختصاص 35 میلیارد تومان به دانش آموزان نیازمند

رهبر با اشاره به اینکه سرانه پرداختی به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد در سال ۹۵ به ازای هر نفر ۶۵ هزار تومان بود از افزایش این رقم به ۱۰۲ هزار تومان در سال ۹۶ خبر داد و افزود: سال گذشته اعتبار تخصیص یافته به دانش آموزان ۲۲ میلیارد تومان بود که با تلاش‌های صورت گرفته این رقم امسال به ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: این اعتبار برای کمک به دانش‌آموزان در حال تحصیل، بازمانده از تحصیل، ترک تحصیل کرده و استعداد برتر و نخبه تحت حمایت کمیته امداد و دانش‌آموزان نیازمند غیر مددجو است.

شناسایی 25 هزار کودک بازمانده از تحصیل

رهبر با اعلام اینکه کمیته امداد ۲۵ هزار فرزند مددجوی بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده است،گفت: ازدواج زود هنگام، فقر مالی و فرهنگی، افت تحصیلی به عنوان مهمترین عوامل ترک تحصیل فرزندان مددجویان این نهاد است.

وی ادامه داد: کمیته امداد درصدد به حداقل رساندن تعداد فرزندان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل است و برنامه های مهمی برای این مهم در دستور کار دارد.

وی به مشارکت ویژه برخی از نیکوکاران در تهیه اقلام تحصیلی مورد نیاز دانش آموزان تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: یک خیر تهرانی تهیه و توزیع سه هزار و ۵۰۰ بسته تحصیلی برای دانش‌آموزان  تحت حمایت کمیته امداد را تقبل کرده است.

لازم به ذکر است؛بسته‌های تحصیلی برای دانش‌آموزان مددجو و غیر مددجو شامل کیف، دفتر و نوشت‌افزار از میان کالاهایی ایرانی دارای کیفیت مطلوب تهیه شده است.«جشن عاطفه‌ها» امسال همزمان با بازگشایی مدارس با شعار «مهر در انتظار همدلی» در دو مرحله با همکاری آموزش‌وپرورش، نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار