حل معضل اشتغال تنها با حضور تعاونی ها حل می شود

معاون وزیر کار بگفت: حل معضل اشتغال تنها با حضور تعاونی ها برطرف خواهد شد.

حل معضل اشتغال تنها با حضور تعاونی ها حل می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید حمید کلانتری معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تاکنون 51 تعاونی توسعه عمران شهرستان در کشور به ثبت رسیده است گفت: در استان همدان هم پیگیر تشکیل این تعاونی ها هستیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان همدان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است افزود: هیچ شکی نیست که اشتغال به یک مساله ملی و به یک چالش بزرگ تبدیل شده است که با اجرای اقتصاد مقاومتی می توان این مساله را حل کرد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: توسعه تعاونی ها یکی از روش هایی است که می تواند به رفع مشکل اشتغال کمک کند و تعاونی ها سازماندهی ظرفیت های کوچک و ایجاد واحدهای بزرگ است.

کلانتری با بیان اینکه در تعاونی ها هم افزایی، افزایش قدرت رقابت پذیری و افزایش صادرات وجود دارد افزود: با توجه به اینکه در تعاونی ها هم افزایی وجود دارد، می توانند با ارائه خدمات با کیفیت بالا و حضور در نمایشگاه بین المللی سود بیشتری را حاصل و به اعضای خود بدهند.

وی با اشاره به وجود 12 تعاونی در یکی از روستاهای کشور گفت: باید از ظرفیت های بالای روستاها استفاده کرد.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح روستا تعاون گفت: در کشور در این طرح ایجاد اشتغال برای 65 هزار نفر هدفگذاری شده است.

کلانتری توجه به ظرفیت ها و شرایط آب و هوایی را در این مسیر مورد توجه دانست و افزود: گروه تسهیل گر برای این طرح آموزش دیدند و سالانه پنج هزار روستا که ظرفیت توسعه دارند شناسایی می شوند.

وی ایجاد تعاونی های بزرگ و توسعه صادرات را از اهداف و برنامه های سازمان اعلام کرد و افزود: تولید تعاونی ها باید صادرات محور باشد.

انتهای پیام/ص.ف

تعاونی ها بازوی توانمند کشور هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار