هشدار پليس برای خريد های روزهای پايانی تابستان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: توجه همشهريان عزيز به هشدارهای پليسی در خصوص پيشگيری از سرقت در روزهای پايانی تابستان يک ضرورت جديست، چرا که اين موضوع در کاهش ميزان وقوع جرم تاثير غيرقابل انکاری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،سرهنگ عبدالعلی روانبخش فرمانده انتظامی شهرستان کرمان  به متداول ترين شيوه های سرقت در اين روزها اشاره کرد و گفت: با نزدیك شدن به آغاز سال تحصيلی جديد و روی آوردن شهروندان و دانش پژوهان به خريد البسه و لوازم مورد نياز برای آغاز سال تحصيلی جديد، شاهد افزايش وقوع شيوه های مختلف سرقت در سطح شهر هستيم که جزو شيوه هاي رايج و شناخته شده است اما متأسفانه هنوز هم قربانی می گيرد.
وی در خصوص سرقت وجه نقد و پيشگيری از كيف قاپی و جيب بری در اين روزها بيان داشت: شهروندان از همراه داشتن پول،طلاجات و ساير اموال قيمتی به ميزان زياد و در موارد غير ضروری خودداری کنند و حدالامكان از كارت های اعتباری جهت خريد استفاده نمايند و در بازار ها و نقاط شلوغ از کيف دستی خود محافظت و کيف پول خود را در جيب عقب قرار ندهند.
وی تصريح كرد: شهروندان تمام پول خود را در يک کيف يا يک جيب قرار ندهند و از نشان دادن موجودی داخل کيف يا جيب خود خصوصاً پول نقد در انظار عمومی خودداری کنند و چنانچه جهت خريد از كارت های عابر بانك استفاده ميكنند در صورت مفقودی کارت های بانکی سريعاً مراتب را به پليس اطلاع دهند.
روانبخش در خصوص پيشگيری از سرقت كارت های عابر بانك گفت: پرهيز از افشای رمز كارت های اعتباری خود در محل های عمومی و شلوغ و قرار ندادن آن در معرض ديد و يا گذاشتن آن در يک کيف ايمن که بند آن دور گردن باشد و توجه کامل به اطراف هنگام كار با دستگاه های عابر بانك از جمله مهمترين نکات پيشگيرانه در رابطه با اين نوع سرقت ها است که بايد توسط شهروندان عزيز مورد توجه قرار گیرد.
وی در ادامه از پيشگيری جهت سرقت خودرو و محتويات داخل خودرو سخن گفت و افزود : مردم ديار كريمان بايد توجه داشته باشند در اين روزها به دليل روی آوردن همشهريان عزيز به خريد و شلوغی خيابان ها و كمبود جای پارك در معابر اصلی از پارك كردن خودرو هاي خود در مكان های خلوت و يا در كوچه هاي تاريك پرهيز و تا حد امكان از پاركينگ های عمومی استفاده كنند.
انتهای پیام/ی

توصیه های پلیس به شهروندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار