امید مطرح کرد:

ثبت نام بیش از ۱۹۰ هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی/ افزایش 15 درصدی شهریه رشته های فنی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: برای سال تحصیلی جدید بیش از ۱۹۰ هزار نفر ثبت نام کردند.

ثبت نام بیش از ۱۹۰ هزار نفر در دانشگاه علمی کاربردی / آغاز به موقع  کلاس های  درس دانشگاه علمی کاربردیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد حسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز اول تحصیل دانشگاه علمی کاربردی است. در دوره های گذشته تقویم دانشگاهی دانشجویان جدید الورود به درستی اجرا نمی شد اما امسال بنا شده که سال تحصیلی بر اساس چارت زمانی باشد.

وی بیان کرد: پذیرش در کاردانی و کارشناسی در اوایل مرداد ماه انجام شد و اواسط هفته نتایج دوره های کاردانی و کارشناسی اعلام می شود.

امید افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در دانشکاه جامع ۱۹۰ هزار و ۱۶۰ نفر است که از این تعداد ۱۱۶ هزار ۵۷۶ نفر برای مقطع کاردانی ۷۳ هزار و ۵۸۴ است و تعداد کد رشته محل های دانشگاه کاهش پیدا کرده است.

 وی ادامه داد:در حال حاضر ۸۴۲ مرکز علمی کاربردی فعال هستند و برای سال تحصیلی جدید دانشجو جذب می کنند.

آموزش مهارتی سربازان‌ دیپلمه‌ به وسیله دانشگاه علمی کاربردی

امید اظهار کرد: بر طبق مذا‌کراتی که با سازمان نظام وظیفه‌ انجام شده قرار است به سر‌بازانی که حداقل دارای مدرک دیپلم بوده آموزش‌های مهارتی داده شود‌ و این آموزش‌ها به صورت تک پودمانی‌ بوده و این کار در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.

 وی بیان کرد: دانشگاه‌ از لحاظ بودجه فرهنگی‌ هیچ مشکلی‌ ندارد‌ و با ابلاغ بخشنامه‌ به تمامی‌ واحدهای سراسر کشور‌ بودجه برنامه‌‌های مهم فرهنگی کاملاً محدود است‌ و مراکز علمی کاربردی به صورت کاملاً خود‌گردان بوده و کمتر از 10 درصد از اعتبارات دولتی‌ بودجه آن را تأمین می‌کنند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

افزایش حداکثر 15 درصدی شهریه در رشته های فنی

 امید ادامه داد: ظرف مدت 2 سال‌ تعداد 17 هزار کدرشته‌ محل علمی کاربردی‌ به 8 هزار و 675 کدرشته‌ رسیده که در پذیرش بعدی‌ این میزان کاهش‌ پیدا می‌کند‌.

 رئیس‌ دانشگاه علمی کاربردی در خصوص شهریه‌ دانشجویی‌، اظهار کرد: رشته‌های فنی به دلیل واحدهای آزمایشگاهی‌ می‌توانند حداکثر تا 15 درصد شهریه‌ خود را افزایش دهند اما به طور کلی برای سال تحصیلی جدید شهریه مراکز علمی کاربردی‌ با تصویب‌ شورای مرکزی دانشگاه بین 10 تا 15 درصد است.

حذف برخی از کدرشته‌ محل‌ها با هدف مأموریت‌گرا‌ کردن دانشگاه‌ها

وی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی برای سال تحصیلی جدید در 12 هزار کد رشته‌ محل دانشجو جذب می کند که از این تعداد‌ پنج هزار و 159 کد‌رشته محل مربوط به مقطع کاردانی و سه هزار و 98 کدرشته‌ محل مربوط به مقطع کارشناسی است

امید بیان کرد: با وجود کاهش‌ کد رشته‌ محل ها اما آمار ثبت‌ نامی داوطلبان دانشگاه علمی کاربردی‌ افزایش پیدا کرده است، به طور کلی‌ بیش از 190 هزار نفر برای سال تحصیلی جدید ثبت‌ نام کرده‌اند و تعداد رشته‌های تحصیلی در مهر ماه 96 ، 340 رشته در مقطع کاردانی و 270 رشته در مقطع کارشناسی‌ ناپیوسته‌ است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی‌ با بیان اینکه‌ برخی از کدرشته‌ محل‌ها با هدف مأموریت‌گرا‌ کردن دانشگاه‌ها حذف می‌شود، ادامه داد: یک سری توافقات با وزارت علوم در راستای تأسیس‌ مراکز رشد و فناوری‌ با مجوز دانشگاه انجام شده که در این راستا‌ کار پذیرش‌ واحدهای فناوری و مراکز رشد‌ که در گذشته ظرف مدت یک الی 2 سال به طول می‌انجامید با این تفاهم‌نامه و تفویض‌ اختیار‌ به مراکز دانشگاهی‌ این کار در مدت کمتری‌ انجام می‌شود و در این زمینه‌ کارگروه‌ دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ درخواست‌های راه‌اندازی مراکز رشد را بررسی‌ می‌کند؛ امیدوارم‌ تمام متقاضیانی‌ که امکان تأسیس مرکز رشد را دارند تا پایان امسال‌ موافقت اصولی را دریافت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار