توافق رؤسای‌جمهور آمریکا و کره جنوبی برای اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی

رؤسای جمهور آمریکا و کره جنوبی در تماسی تلفنی برای اعمال تحریم‌های شدیدتر بر کره شمالی به توافق رسیدند.

توافق روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی برای اعمال فشار بیشتر بر کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد «مون جائه این» رئیس‌جمهور این کشور و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی به توافق رسیدند فشارهای بیشتری از طریق تحریم‌ها علیه کره شمالی اعمال کنند. این دو مقام عالی‌رتبه پس از جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی این تصمیم را گرفتند.

سخنگوی کاخ آبی (مقر ریاست‌جمهوری کره جنوبی) در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد: «سران دو کشور [آمریکا و کره جنوبی] توافق کردند که همکاری‌ها را تقویت کنند و تحریم‌های شدیدتر و کاربردی‌تری را علیه کره شمالی اعمال کنند تا به این کشور بفهمانند اقدامات تحریک‌آمیز به انزوای دیپلماتیک و فشار اقتصادی می‌انجامد».

کاخ آبی اعلام کرد مون و ترامپ به شدت جدیدترین شلیک موشکی کره شمالی را محکوم کردند و دو کشور با جامعه جهانی برای اجرای جدیدترین قطعنامه 2375 شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد همکاری می‌کنند.

ارتش کره جنوبی صبح جمعه اعلام کرد کره شمالی یک موشک را از منطقه «سونان» در پایتخت این کشور به سوی شرق شلیک کرده است. این موشک از فراز جزیره هکایدو عبور کرد. بنابر گزارش‌ها موشک مذکور مسافتی برابر با ۳۷۰۰ کیلومتر را طی کرد و بیشترین ارتفاع آن در طول مسیر ۷۷۰ کیلومتر بود.

انتهای پیام/

ترامپ و مون جائه این برای افزایش فشار بر کره شمالی توافق کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار