صدور کارت تحصیل برای دانش آموزان تبعه کشور‌های خارجی

فرمانداری‌های مازندران امسال برای دانش آموزان تبعه کشور‌های خارجی که بدون شناسنامه هستند کارت تحصیل صادر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سیدعیسی میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هیچ بچه‌ی شش‌ساله‌ای نباید بدون کلاس و محروم از تحصیل بماند، گفت: در مازندران نزدیک به ۹۰۰ دانش‌آموز تبعه کشور‌های خارجی در همه‌ی مقاطع وجود دارد که بیشترشان افغان هستند.


وی با بیان اینکه در صورتی که این دانش آموزان بدون شناسنامه باشند از تحصیل باز نمی‌مانند، افزود: بنا شده است امسال فرمانداری‌ها برای این دانش اموزان کارت تحصیل صادر کنند که بر همان اساس نیز کارنامه دریافت خواهند کرد.


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید و دانش‌آموزان پایه اول گفت: برای دومین سال پیاپی امسال نیز مادرانی که فرزند پایه اول دارند و خود در زندان به سر می‌برند، بدون توجه به جرمشان چنانچه اجازه مرخصی داشته باشند، هفته پایانی شهریورماه را در مرخصی خواهند بود تا فرزند پایه اولی‌شان در کنار مادر خود به مدرسه بود.


میرشفیعی ارتباط با خود، ارتباط با انسان‌های دیگر، ارتباط با طبیعت و ارتباط با خدا را از جمله آموزش‌های لازم در مدارس دانست و افزود: اگر این آموزش‌ها درست صورت گیرد هیچ نیازی به هیچ کتاب کار یا کلاس‌های فوق برنامه نیست.


وی با اشاره به بازنگری کتاب هشت جلدی با تمرکز بر نوآموز، مربی و والدین در سال تحصیلی جدید در حوزه پیش‌دبستانی گفت: در کشور کتاب واحدی برای دوره پیش‌دبستانی وجود ندارد و در مازندران به واسطه تألیف این کتب که شش جلد آن مربوط به نوآموزان است، صددرصد تمامی آن‌ها از کتاب یکسان بهره‌مند هستند.


انتهای پیام/آ


فراهم شدن زمینه تحصیل دانش آموزان تبعه خارجی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار