مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان;

رتبه اول آموزش‌ و پرورش استان سمنان در جذب دانش آموزان پیش دبستانی در کشور

آموزش‌ و پرورش استان سمنان با 87 درصد جذب دانش آموزان پیش‌دبستانی رتبه اول کشور را در این مقطع به خود اختصاص داده است.

رتبه اول آموزش‌وپرورش استان سمنان در جذب دانش آموزان پیش دبستانیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در نشستی با مدیران آموزش‌وپرورش این استان گفت : آموزش‌وپرورش استان سمنان با 87 درصد جذب دانش آموزان پیش‌دبستانی رتبه اول کشور را در این مقطع به خود اختصاص داده و این در حالی است که میانگین آمار کشوری در این حوزه بالغ‌بر 58 درصد است.

 

وی با بیان اینکه استان سمنان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی ندارد تأکید کرد: ضریب پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی استان سمنان به 99.9 درصد رسیده و تعداد ثبت‌نام دانش آموزان دوره ابتدایی نیز در مناطق روستایی استان سمنان با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان از برگزاری جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها در سراسر استان سمنان خبر داد و گفت: این جشن ویژه دانش آموزان پایه اول ابتدایی و اول متوسطه دوره اول در 29 شهریورماه در مدارس سراسر استان سمنان به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی مصادف با هفته دفاع مقدس و دهه ابتدایی ماه محرم است تصریح کرد: شعار مدارس استان سمنان در آغاز سال تحصیلی جدید " نماز، ورزش، مهارت/ راز و رمز سعادت " در نظر گرفته‌شده است.

 

جهان با اشاره به اینکه بالغ‌بر 11 هزار و 500 نفر کلاس اولی در سراسر استان سمنان داریم بیان کرد: تمامی این دانش آموزان در طرح سنجش سلامت پیش از دبستان شرکت کردند و سلامت جسمی آنان تأییدشده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه‌های مهرماه امسال در مدارس استان سمنان اعلام کرد: تعمیرات و تأمین تجهیزات مدارس استان سمنان در قالب طرح هجرت 3 ازجمله شاخص‌ترین پروژه‌هایی است که هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید بهره‌برداری می‌شود.

 

بازسازی مدارس قدیمی استان سمنان

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان تصریح کرد: 53 مدرسه قدیمی در استان دچار فرسودگی شده بود که در تابستان امسال با حضور بسیجیان جهادگر بازسازی شد.

 

وی از مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان در اجرای این پروژه‌ها خبر داد و افزود: بالغ‌بر 32 هزار و 500 مترمربع پروژه آسفالت محوطه مدارس و 80 هزار و 500 مترمربع ایزوگام مدارس استان سمنان در این مدت انجام شد.

 

جهان اظهار داشت: 142 مدرسه استان سمنان در طول تابستان امسال در طرح استانداردسازی سامان‌دهی شده و تمام تجهیزات گرمایشی آن‌ها به‌روزرسانی شده است.

 

وی با اشاره به توزیع بیش از 8 هزار و 200 قلم تجهیزات و امکانات رفاهی بین مدارس سراسر استان بیان کرد: مجموع اعتبارات این پروژه‌ها بالغ‌بر 10 میلیارد تومان است که با همکاری و کمک خیران، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و آموزش‌وپرورش تأمین‌شده است.


انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.