جهانگیری:

برخورد با عوارض آسیب‌های اجتماعی یک مسکن موقت است/ حاشیه نشینی معضل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی

معاون اول رئیس جمهور گفت: برخورد با عوارض آسیب‌های اجتماعی تنها به عنوان یک مسکن موقت عمل می‌کند و در صورت عدم شناسایی ریشه آسیب های اجتماعی، معضلات گسترده تری شکل می‌گیرد.

برخورد با عوارض آسیب‌های اجتماعی یک مسکن موقت است/ حاشیه نشینی معضل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: راه اندازی اورژانس اجتماعی از سوی سازمان بهزیستی کشور از جمله اقدامات موثری است که در کاهش آسیب های اجتماعی نقش و جایگاه ویژه ای دارد و باید توسعه یابد.

وی افزود: در حال حاضر آسیب های اجتماعی به مرحله‌ای رسیده است که باید همه ارکان نظام برای مقابله، کنترل و کاهش آن بسیج و به طور جدی وارد عمل شوند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با ریاست مقام معظم رهبری برگزار شد، 5 اولویت از جمله معضلات حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و در نهایت شناسایی مناطق حاد، بحرانی و جرم خیز برای آسیب‌های اجتماعی تعیین شد.

جهانگیری گفت: ما باید با تکیه بر توان و تخصص نخبه‌های کشور، در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و معضلاتی که در حال حاضر روبه گسترش هستند، اقدام کنیم.

وی ادامه داد: برخورد با عوارض آسیب‌های اجتماعی تنها به عنوان یک مسکن موقت عمل می‌کند و در صورت عدم شناسایی ریشه آسیب های اجتماعی، معضلات گسترده تری رقم می خورد.

مهارت آموزی جوانان تنها راه واکسینه شدن آن ها در برابر آسیب های اجتماعی

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: پرداختن به مهارت‌های اجتماعی افراد به ویژه جوانان برای واکسینه کردن آن‌ها در برابر معضلات اجتماعی از جمله اقدامات ضروری و موثر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است.

جهانگیری افزود: همه ما هر روز چه در جایگاه مسئولیتی خود، مردم عادی و چه در زندگی و جریان کار  با مصادیق تکان دهنده ای از انواع آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اراده جدی قوای سه گانه در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، پس از حضور در جلسات مشترک به ریاست مقام معظم رهبری افزود: سرفصل فعالیت اصلی سایر نهادهای کشور شامل تلاش و انجام اقدامات ویژه برای مرتفع کردن معضلات و آسیب‌های اجتماعی است و سازمان بهزیستی کشور نیز تا کنون در این راستا تلاش گسترده ای کرده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: مسئولان باید به قربانیان و آسیب دیدگان اجتماعی به چشم بیمار نگاه کنند و برای درمان آن ها به صورت جدی اقدام کنند.

جهانگیری افزود: هر قدمی که مسئولان برای کاهش آسیب های اجتماعی برمی‌دارند، در واقع اهداف تعیین شده در راستای تحقق عدالت و توسعه همه جانبه را دنبال می‌کنند.

وی یادآور شد: روند وقوع آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی در کشور روندی نگران کننده است و باید پذیرفت که تعداد زیادی از مردم درگیر معضلات و آسیب‌های اجتماعی هستند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: تنها راه حل کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی، پردازش اساسی و ریشه یابی معضلات و سپس چاره جویی برای حل آن ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار