جلسه ستاد مناسب سازی مدارس در شهرستان اردکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد اشرفيان مدير اداره آموزش و پرورش اردکان گفت: آموزش و پرورش شهرستان  اردکان در صدد است تا با اجرای برنامه آموزش و پرورش فراگیر دانش آموزانی را كه از نظر توان ذهنی و بهره هوشی در سطح دانش آموزان عادی بوده، اما دارای مشکلات حرکتی، جسمانی و حسی هستند در مدارس عادی ثبت نام کند.

 اشرفيان افزود: با توجه به اینکه برای حضور این دانش آموزان باید زیر ساخت‌های لازم از جمله مناسب سازی محیط مدرسه فراهم شود، مقرر شده سازمان نوسازی مدارس در احداث ساختمان‌ها و فضاهای جدید آموزشی این موضوع را مورد توجه قرار دهد و ملزم شده همه مدارس جدید التاسیس را مناسب سازی کند.

وی ادامه داد: در خصوص مدارس قدیمی و در حال استفاده شهرستان به ویژه آن‌هايی که نیازمند تعمیرات بوده‌اند نیز سعی بر مناسب‌سازی بوده است.

اشرفیان افزود: تلاش شده تا از طریق ایجاد یک کمیته بازرسی و مکاتبه با همه مدارس شهرستان نسبت به مناسب‌سازی مدارس با هدف حضور بدون مانع و آسان دانش‌آموزان کم‌توان اقدام شود.

عضدزاده ، دبیر ستاد مناسب سازی شهرستان اردکان نيز با اشاره به اقدامات ، پیگیری های صورت گرفته ازسوی ادارات بهزيستی و آموزش و پرورش در سال گذشته در زمینه مناسب سازی فضاهای آموزشی شهرستان از مناسب سازی 10 باب مدرسه ويژه دانش آموزان معلول در راستای تحقق حضور آسان و بدون مانع دانش آموزان کم توان و دارای نیاز های ویژه ، نشانه همدلی ، هم کاری ، همفکری اين دو اداره دانست و از اين رخداد به عنوان کاری نو و بدیع در استان ياد نمود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان اظهار داشت : دنیا به سمت آموزش و پرورش فراگیر پیش می رود و در آینده دیگر مدارس خاص نخواهیم داشت .

عضدزاده اظهار امیدواری کرد با همکاری کلیه دستگاه های اجرایی به خصوص آموزش و پرورش و بهزیستی رويكرد هماهنگ و سازگار شدن مدرسه وكلاس با نياز هاي خاص و ويژگی دانش آموزان با نياز های ويژه درتمامی مدارس شهرستان اجرا شود تا هیچ کودکی به علت کم توانی و یا حضور در مدارس استثنایی از لحاظ روحی صدمه نبیند و از جامعه منزوی نگردد.

در پايان اين جلسه مقرر شد تا در فرصت باقيمانده و با همكاری 2 اداره نسبت به مناسب سازي مدارسی كه پذيرای دانش آموزان كم توان جسمی و حركتی هستند اقدام گردد.

انتهای پیام/ ی

ستاد مناسب سازی مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.