معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در تبریز بر نوآوری در نظام تعلیم و تربیت به عنوان جریانی مستمر ضروری تاکید کرد.

تاکید معاون وزیر آموزش و پرورش بر نوآوری در نظام تعلیم و تربیتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علی زرافشان  معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش،صبح امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری که در تالار معلم تبریز برگزار شد، گفت: باید از ظرفیت های موجود آموزش و پرورش برای ارتقای بهره وری تعلیم و تربیت استفاده کرد که آن هم با خلاقیت و نوآوری قابل تحقق است.


وی افزود: نظام های تعلیم و تربیت به صورت دائم به دنبال به روز کردن تعلیم بر اساس نیازهای روز هستند و نظام تعلیم و تربیت ایران هم باید به صورت مستمر به روز رسانی شود.


وی، فطرت گرایی توحیدی را برای شکوفایی فطری دانش آموزان از طریق درک و اصلاح مداوم موقعیت آنان برای دستیابی به حیات طیبه مهم دانست و گفت: فرآیند آموزش باید موقعیت دانش آموز را بشناسد و به اصلاح مداوم این فرایند کمک کند و دانش آموز باید با رویکرد خلاقانه سنجیده شود.


زرافشان با اشاره به همزمانی دهه اول ماه محرم با آغاز سال تحصیلی تصریح کرد: ماه محرم فرصت یادگیری و تربیتی خوبی برای دانش آموزان است که باید معلمان خلاقانه از این موقعیت برای بهبود فرآیند یادگیری استفاده کنند.


مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم گفت: در حوزه نوآوری های آموزشی باید گفتمان فراگیر بین معلمان و دانش آموزان در حوزه تعلیم و تربیت ایجاد کرد.


جعفر پاشایی با تاکید بر اینکه برای ارتقای آموزش باید از رویکرد خلاقیت و نوآوری در آموزش استفاده کرد افزود: در نظام تعلیم و تربیت باید ابتدا تغییر و تحولات نوآورانه در خود معلم به وجود بیاید و این نوع نگرش را به دانش آموزان منتقل کنند .


وی با بیان اینکه دانش آموزانی می توانند فردای جامعه را بسازند که باید خلاقیت در بطن زندگی آنها رسوخ کند یادآور شد: نیروی انسانی متبحر، متخصص و خلاق می تواند آینده نظام اسلامی را بیمه کند.


در این مراسم از نفرات برتر آذربایجان شرقی در جشنواره کشوری خلاقیت و نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری تقدیر شد.

انتهای پیام/خ

اختتامیه جشنواره ملی نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری که در تالار معلم تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.