با ابلاغ سیاست های کمیته امداد؛

تسهیلات ویژه برای مردانی که با زنان سرپرست خانوار ازدواج کنند

در سیاست های اشتغال مددجویان کمیته امداد مصوب شده به طرح‌های مربوط به اشتغال مردانی که با زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد ازدواج کنند،امتیاز ویژه اعطا می‌شود.

برای گرفتن وام با زنان سرپرست خانوار ازدواج کنیدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز فتاح رئیس کمیته امداد با صدور بخشنامه‌ای خطاب به معاونان و مدیران کل استان‌های این نهاد، سیاست‌های اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت را ابلاغ کرد.

در سیاست‌های اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مصوب شده از طریق استعداد سنجی، آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و اعطای وام، زمینه توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانوارهای نیازمند فراهم شود تا نیازمندان در تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی نقش موثری داشته باشند.

در این بخشنامه مناطق مرزی، محروم و روستایی در اولویت اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارند، همچنین از طرح های متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه و یا منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا حمایت می‌شود،علاوه بر این به مددجویان مجری طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان و کارآفرین و طرح‌های مربوط به اشتغال مردانی که با زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد ازدواج کنند و یا سرپرستی ایتام را بر عهده گیرند امتیاز ویژه اعطا می‌شود.

رئیس کمیته امداد با توجه به رویکرد این نهاد در جهت ترویج فرهنگ کار و تقویت روحیه خودباوری و تلاش برای کسب و کار حلال، بر ضرورت توسعه اشتغال با محوریت خانواده و استفاده از ظرفیت طرح‌های اشتغال خرد و خانگی، تقاضای بازار و زنجیره‌های ارزش برای ایجاد فرصت‌‌های شغلی در قالب فردی، گروهی و تعاونی، تاکید کرده است.

 استان ها موظف به جذب منابع قرض ‌الحسنه بانک ها و استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های نظام پولی و بانکی کشور برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شده اند تا طرح‌های اشتغال، حداکثر طی سه سال موجب خوداتکایی و استقلال اقتصادی مددجویان شود و زمینه خروج آنها را از چرخه حمایتی کمیته امداد فراهم کند.

طبق این بخشنامه برای پایدارسازی فرصت های شغلی، علاوه بر اجرای طرح‌های اشتغال توسط مجتمع اقتصادی و نظارت مستمر بر طرح‌ها باید زمینه تأمین مواد اولیه، بازاریابی، بسته‌بندی، فروش و بیمه مددجویان فراهم شود و کاریابی برای مددجویان از طریق موسسات و بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در دستور کار قرار گیرد.

از سوی دیگر با توجه به تلاش‌های کمیته امداد برای رفع فقر بین نسلی در این بخشنامه، بر اعطای مشوق‌های ویژه برای هدایت فرزندان مددجوی مستعد اشتغال به تحصیل در هنرستان، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌‌ای و تخصصی مورد نیاز بازار کار تاکید شده است.

رئیس کمیته امداد با توجه به مردمی بودن این نهاد در این بخشنامه خواستار ایجاد نظام مشترک خیران، مؤسسات دولتی و غیر دولتی و فعالان عرصه اشتغال و کارآفرینی با هدف توسعه ظرفیت‌های ایجاد اشتغال برای نیازمندان و ایجاد « سازوکار تضمین ضمانت‌ها» برای تسهیل موضوع ضمانت نیازمندان در دریافت وام شد.

لازم به ذکر است؛ اعتبار اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد در سال ۹۶ به سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسید این در حالیست که بودجه این بخش در سال ۹۵، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود. سهم دولت و بانک‌ها در تامین این رقم دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و سهم کمیته امداد هزار میلیارد تومان است.

بر همین اساس سال گذشته ۱۰۲ هزار خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد صاحب شغل شدند و امسال برنامه‌ریزی‌ برای خودکفایی ۱۴۰ هزار خانوار در صورت تامین اعتبار مورد نیاز انجام شده است.

انتهای پیام/

 سیاست‌های جدید اشتغال مددجویان کمیته امداد اعلام شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ام البنین
۱۱:۱۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
سلام وام برای من خوب نیست که نه عتبار دارم نه شغل نه سواد بااین بی پولی وبی خانه داری چه کارفکری کنیدبرای خانه دارشدن ما
آخرین اخبار