روایت دلدادگی شهدا به امام حسین(ع) در نماز جمعه

در آستانۀ ماه محرم حسینی و هفتۀ دفاع مقدس، کتاب «تا کربلا» در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.  

روایت دلدادگی شهدا به امام حسین(ع) در نماز جمعهبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی؛ ماه محرم، عاشورا، کربلا و مفاهیمی از این دست در ماجرای هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق که منجر به حماسۀ دفاع مقدس از سوی مردان غیور میهن عزیزمان شد، کارکردهای فراوانی داشته است. و هنوز بعد از 29 سال که از پایان جنگ می‌گذرد، نمودهای آن در زندگی و جامعۀ ما به چشم می‌آید. کتاب «تا کربلا» چهل روایت از دلدادگی شهدا و رزمندگان اسلام به امام حسین(ع) و شهدای کربلا را نقل می‌کند. این کتاب توسط انتشارات گروه شهید ابراهیم هادی، ناشر کتاب پرفروش «سلام بر ابراهیم» ارائه شده است.

گروه نویسندگان این کتاب با نوآوری کم نظیری به همانندسازی بسیار خوب میان اصحاب اباعبدالله الحسین(ع) و یارانِ شهیدِ خمینی کبیر(ره) پرداخته‌اند تا حال و هوای عاشورایی فرزندان انقلاب اسلامی را برای نسل امروز ترسیم کنند و نشان دهند که تاریخ تکرار شدنی است؛ و به خوبی هم از عهدۀ این کار برآمده‌اند. در هر بخش از کتاب «تا کربلا» پس از معرفی یکی از یاران وفادار سیدالشهدا(ع) در روایتی موجز و مختصر یکی از شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس  نیز به خواننده معرفی می شود؛ به همین خاطر خواننده لازم نیست کتاب را حتماً از ابتدا شروع کند، بلکه از هر جایی که کتاب را باز کند با روایتی مستقل و مجزا روبه‌رو می‌شود که به او این امکان را می‌دهد تا در هر فرصتی بتواند بخش‌هایی از کتاب را تمام و کمال مطالعه کند و با آن مأنوس شود. در واقع این ویژگیِ کتابِ «تا کربلا» است که در تمام صفحات آن قلابی برای جذب خواننده وجود دارد تا هر کس با توجه به شخصیت خود با یک شهید ارتباط برقرار کند، و درگیر روایت‌های جذاب کتاب شود و تا پایان کتاب دست از مطالعه نکشد.

کتاب «تا کربلا» با داستان‌های خواندنی و زبان ساده و روان، توجه طیف‌های مختلفی از مخاطبان را به خود جلب کرده است به‌طوری که با انتشار بیش از 13هزار نسخه، یکی از کتاب‌های پرفروش تاریخ عاشورا و عرصۀ دفاع مقدس است.

این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌ همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

در آستانۀ ماه محرم حسینی و هفتۀ دفاع مقدس، کتاب «تا کربلا»، چهل روایت از دلدادگی شهدا به حضرت امام حسین(ع) و شهدای کربلا، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار