در مراسم گردهمایی «کوهور‌ت اکسیر» مطرح شد:

بیماری‌های غیرواگیر عامل ۶۰ درصد مرگ و میرها/ اجرای طرح کوهورت برای ۱۲ هزار نفر

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های غیرو‌اگیر عامل ۶۰ درصد از مرگ و میر‌های زودرس هستند.

بیماری‌های غیرواگیر عامل ۶۰ درصد مرگ و میرهای زودرس‌/ اجرای طرح کوهورت برای ۱۲ هزار نفربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مراسم گردهمایی شرکت‌کنندگان در مطالعه هم‌گروهی سلامت کارکنان ایران «کوهور‌ت اکسیر» که امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه 60 درصد مرگ و میرهای‌ مردم ایران به دلیل بیماری‌های غیرواگیر‌ است که بسیاری از آنها افراد کمتر از  50 سال هستند.

وی بیان کرد: بیماری غیرواگیر‌ ناشی از تغییر زندگی، کم‌تحرکی و تغذیه ناسالم‌ بوده که این مسئله سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

ملک‌زاده یادآور شد: طرح کوهورت‌ برای از بین بردن عوامل خطر و مرگ‌های زودرس‌ است.

چکاب کارکنان سلامت در طرح کورت

در ادامه مراسم متولیان‌ مدیر طرح کوهورت‌، گفت: در این طرح مطالعه بر روی گروه‌های سلامت و کارکنان‌ دانشگاه علوم پزشکی ایران صورت می‌گیرد تا عوامل خطر بیماری‌های مختلف از جمله غیرواگیر‌ را شناسایی کنیم.

وی عنوان کرد: بسیاری از بیماری‌های روانی و مرتبط با عوامل اجتماعی‌ و استرس‌های شغلی سبب بروز بیماری غیر‌واگیر مانند قلبی و عروقی و حتی انواع سرطان‌ها شده که در این میان‌ با چکاب کارکنان سلامت از برو بیماری‌های غیر‌واگیر در آنها پیشگیری می‌شود.

متولیان‌ تأکید کرد: این طرح برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایران و ستاد وزارت بهداشت است و به مدت 30 سال کار چکاب‌ این افراد انجام می‌شود تا عوامل خطر احتمالی بروز بیماری‌های غیرواگیر‌ در آنها شناسایی و یا درمان شود.

وی یادآور شد: طرح کوهورت‌ برای 12 هزار نفر اجرا می‌شود و در آن هر سه سال کارکنان سلامت مورد آزمایش و چکاب کلی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.