نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصيلی جدید در دبيرستان البرز توسط شهردار تهران

محمد علی نجفی شهردار تهران با حضور در دبیرستان البرز زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواخت.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور شهردار تهران نواخته شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد علی نجفی شهردار تهران در مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی ٩٦ در دبیرستان البرز واقع در خیابان حافظ تهران گفت: از یک طرف بوی بهار و تربیت مهر و از طرفی نسیم محرم و عاشورای حسینی را تجربه می کنیم که یک شروع سال تحصیلی ویژه و استثنایی را نوید می دهد.

وی افزود:امیدوارم همه‌ معلمان در کنار آموزش‌های علمی و فرهنگی، توجه به اخلاق و دین و معنویت را در اولویت آموزش‌های خود قرار دهند.

شهردار تهران ادامه داد: از فرا رسیدن ماه علم  و باب علم و معرفت به روی میلیون‌ها دانش‌آموز بسیار خرسندم.

نجفی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم افزود: امام حسین (ع) آموزگار بزرگ آزادی و عدالت و شجاعت است، آن آموزگار بزرگ 14 قرن پیش مقاومت و ظلم‌ستیزی را به همه بشر آموخت.

وی با اشاره به تقارن شروع سال تحصیلی و ایام عزاداری امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: رفتار امام حسین (ع) باید الگوی همه دانش‌آموزان دانشجویان معلمان و اساتید قرار گیرد که الگو عشق به خدا و حقیقت و استقامت است و این استقامت در برابر هر نوع ظلم و بی‌عدالتی و نابرابری در جامعه محسوب می شود.

نجفی با بیان اینکه این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و باید هر چه بیشتر از امام حسین (ع) درس زندگی بیاموزیم و در زیست خود عمل کنیم، ادامه داد:قیام امام حسین (ع) قیام شور با شعور است و این دو به تنهایی کافی نیست از این رو امیدواریم هر کدام از دانش‌آموزان میهن اسلامی ایران با شور و شعور حسینی (ع) از پیروان واقعی آن حضرت قرار گیرند.

وی ادامه داد: امروز جامعه و مسئولین از آموزش و پرورش انتظاراتی دارند، یکی از این انتظارات آمادگی معنوی و آرامش روحی برای رشد دانش‌آموزان است که در مکتب حسینی به وضوح یاد می‌شود و امیدوارم همه معلمان و اساتید در کنار آموزش‌های علمی و فرهنگی توجه و اخلاق و دین و معنویت را در صدر آموزش‌های خود قرار بدهند.

نجفی با اشاره به نقش مکتب حسینی در پیروزی‌های چهل سال اخیر بیان کرد: دفاع مقدس و انقلاب و بعد از آن پیروزی‌ها و هر آنچه که در جامعه ما محقق شده از عشق به امام حسین (ع) است.

شهردار تهران افزود: هر آنچه از پاسداشت ارزش‌ها و دفاع از حقیقت و حمایت از مظلومان در سوریه و عراق و فلسطین به عنوان وظیفه اسلامی و انقلابی به وجود آمده همه تحت تاثیر مکتب امام حسین (ع) است و این کلام زیبای امام صادق(ع) که فرمودند «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»به واقع معنای گسترده ای در تاریخ و در دنیا داشته است.

نجفی ادامه داد: تلاش دانش‌آموزان امروز، آینده ایران اسلامی را می سازد و شما دانش‌آموزان باید کاری کنید که همه از خانواده گرفته تا کشور و جامعه به وجود شما افتخار کنند.

وی با بیان اینکه انتظارات مختلفی از دانش‌آموزان وجود دارد، بیان کرد: باید توجه کنید که این دبیرستان (البرز تهران) جایگاه تربیت افراد بزرگی بوده که از جمله آن می‌توانیم به مرحوم دکتر مجتهدی بنیان‌گذار این دبیرستان و غیره اشاره کنیم بنابراین با حقی که این بزرگان به گردن شما دارند باید تلاش خود را دو چندان کنید.

شهردار تهران اضافه کرد: شما دانش‌آموزان باید به بهبود شرایط زیست و زندگی شهروندی کمک کنید و در جمعیت 9 میلیون نفری ساکن تهران باید هم خودتان شایسته شوید و هم دیگران را به رفتار شایسته شهروندی تشویق کنید.

نجفی با بیان اینکه اخلاق شهروندی بسیار حائز اهمیت است گفت: من در شعارهایم گفتم که می‌خواهم شرایطی در دوره چهار ساله فراهم کنم که مردم در آرامش باشند و منظورم آرامش روحی و درونی آنها است تا رشد بالندگی داشته باشند و به تعالی روحی برسند.

نجفی ادامه داد: باید همه ما در اخلاق شهروندی آگاهی پیدا کرده و پایبند باشیم و ضمن ایجاد آرامش، آسایش را هم برای شهروندان فراهم کنیم.

نجفی تصریح کرد: منظورم از آسایش شهروندان زندگی راحت و مسائل مربوط به معیشت و مادیات است. مثلا در حمل و نقل مسکن و خدمات شهری مردم باید از حداقل امکانات برخوردار باشند و یا در بحث اشتغال باید شرایط مناسبی را ایجاد کنیم.

وی افزود: شما دانش‌آموزان هم می‌توانید به شهرداری که تسهیل‌گر فعالیت شهری است در رسیدن به فراهم کردن شرایط آرامش و آسایش کمک کنید و اگر شهروندان کمک و همراهی نکنند به این مهم دست نخواهیم یافت، بنابراین آشنایی با حقوق شهروندی و حساسیت نسبت به آن برای شما عزیزان از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر ما بزرگترها هم اشتباهی کردیم شما باید به ما تذکر دهید و این تحقق جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر است.

نجفی با بیان اینکه برنامه‌هایی با فرهنگیان برای ارتباط گسترده‌تر تدارک دیده‌ایم، گفت: باید طرح‌هایی را با همکاری آموزش و پرورش و فرهنگیان انجام دهیم و از ظرفیت‌های بالای دانش‌آموزان و دانشجویان برای کمک به حل مشکلات شهروندی وارائه راه حل توسط دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده کنیم تا تهران شهری در خور پایتخت ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام/

شهردار تهران زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در دبیرستان البرز نواخت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار