مدیر جهاد کشاورزی دهاقان خبر داد:

کاهش چشمگیر کشت گندم در دهاقان

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان خشکسالی را مسبب رها شدن گندم در دهاقان دانست و گفت: برداشت محصول گندم در شهرستان دهاقان در سال جاری 700 هکتار با میانگین عملکرد 4 تن بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر صفرپور  اظهار کرد: محصول گندم که از دیرباز یکی از محصولات کشاورزی شهرستان دهاقان بوده در تیرماه و مردادماه مراحل برداشت خود را طی کرد. 

وی از برداشت 700 هکتار گندم در شهرستان دهاقان خبر داد و افزود: برداشت محصول گندم در سال جاری 700 هکتار با میانگین عملکرد 4 تن بوده و 600 تن از آن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و به سیلو تحویل داده شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان بیان کرد: گندم  با قیمت 1300 تومان تحویل داده شد اما پرداختی‌ها کامل صورت نگرفته است.

وی خشکسالی را مسبب خشک شدن گندم‌ دانست و اذعان کرد: در سال گذشته یک هزار و 370 هکتار گندم کشت شد اما به سبب خشکسالی موجود در شهرستان 400 هکتار آن رها و خشک شد و به مرحله برداشت نرسید.

صفرپور از کاهش چشمگیر سطح زیر کشت گندم خبر داد و خاطرنشان کرد: کشاورزان دهاقانی از دیرباز به کشت گندم مشغول بوده اما کاهش بارندگی و کمبود منابع آبی کاهش کشت محصولاتی نظیر گندم و لوبیا را به دنبال دارد زیرا به آب زیادی نیاز دارند.

 

انتهای پیام/م

 

در سال گذشته یک هزار و 370 هکتار گندم کشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.