وزارت دفاع افغانستان در واکنش به گزارش اخیر آمریکا مبنی بر وجود مشکلات در نیروهای امنیتی افغان اعلام کرد: اصلاحات همیشه ضروری است و امکان ندارد همه چیز کامل باشد.

وزارت دفاع افغانستان گزارش اخیر آمریکا را رد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع افغانستان گزارش جدید اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) را رد کرد.

اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که تلاش آمریکا برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان با مشکل ربروست. سیگار در این گزارش خواهان ایجاد برخی تغییرات در برنامه آموزش نیروهای افغان شده و گفته اگر تغییرات وارد نشود میلیاردها دالر کمک آمریکا در این بخش به هدر خواهد رفت.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در واکنش به این گزارش گفت: تلاش ها برای ایجاد تغییرات در برنامه آموزشی نیروهای امنیتی افغان ادامه دارد و برای رفع کاستی ها در بخش آموزش نیروهای امنیتی افغان توجه می شود.

وی افزود: اصلاحات همیشه ضروری است و امکان ندارد همه چیز کامل باشد. با توجه به زمان، همه تغییرات باید آورده شود.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: با آنکه نیروهای امنیتی افغانستان آموزش‌های خوبی را فرا گرفته اند، اما برای مشخص‌کردن مشکلات در این بخش، یک کمیسیون مشترک با ایالات متحدۀ آمریکا کار خود را آغاز کرده است.

دولت وزیری تاکید کرد: در برنامه چهار ساله ای که روی دست گرفته‌ایم به گونۀ جدی روی اصلاحات در نیروهای امنیتی کار می‌شود.

انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.