تامین حجم عظیمی از خزانه ژنتیکی ماهیان سردآبی کشور در مشگین شهر

مدیر کل شیلات استان اردبیل گفت: حجم عظیمی از خزانه ژنتیکی ماهیان سردآبی کشور را شهرستان مشگین شهر تأمین می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میر آرمان واعظی مدیر کل شیلات استان اردبیل با تأکید بر سهم قابل توجه مشگین شهر در تولید و پرورش ماهیان سردآبی و بچه ماهی گفت: حجم عظیمی از خزانه ژنتیکی ماهیان سردآبی کشور را شهرستان مشگین شهر تأمین می کند.

وی در ادامه احداث ساختمان اداری شیلات شهرستان و ایجاد بازارچه تخصصی آبزیان را از برنامه مهم شیلات استان خواند و اظهار داشت: برابر ارزیابی های بعمل در سال 96سعی خواهد شد بیش از 9 هزار و 500 تن ماهی در سطح استان تولید شود.

میرعلی رحیمی زاد فرماندار مشگین شهر نیز با بیان اهمیت و جایگاه مشگین شهر در سطح استان در زمینه پرورش ماهی و آبزی پروری گفت: حمایت از تولیدکنندگان و فراهم نمودن بازار فروش از دغدغه های مهم و اساسی مسوولان بوده و اداره کل شیلات استان باید زمینه حمایت از این صنعت را فراهم نماید.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم این شهرستان در تولید بچه ماهی و رتبه برتر در سطح استان افزود: طبق آمارهای موجود در سال 95 از 8 هزار و 500 تن ماهی تولید شده در استان 3هزار و 290 تن سهم شهرستان بوده که این رقم گویای جایگاه مشگین شهر در بخش می باشد .

 

انتهای پیام/ح

تولید بیش از 9 هزار تن ماهی در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.