آبخیزداری دریاچه گهر؛

اجرای برنامه‎های آبخیزداری در دریاچه گهر

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه از گردشگران درخواست کرد تا پایان خرداد ماه سال آینده برای بازدید از دریاچه گهر مراجعه نکنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ احمد گودرزی مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه گفت: از مهرماه ورود به گهر ممنوع می‌شود و از گردشگران درخواست داریم به این منطقه مراجعه نکنند چرا که از سوی مامورین یگان حفاظت منطقه برگشت داده می‌شوند. گودرزی افزود: این تعطیلی برای احیای مراتع و بازسازی منطقه است بر همین اساس از بازدید کنندگان می‌خواهیم به قانون احترام بگذارند و با اصرار وارد منطقه نشوند. برخی افراد از کوره راه‌های دیگر وارد منطقه می‌شوند و به دلیل وسعت و پهنه زیاد، کنترل تمامی منطقه کار سختی است.

وی با بیان اینکه این منطقه استراتژیک با تمامی مناطق کشور حداقل در ۳۰ مورد فرق دارد، عنوان کرد: هم اکنون در حال ایجاد یکسری برنامه‌های آبخیزداری، آبخوان‌داری و پهنه بندی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از فرسایش خاکی در فصل بارش و برنامه‌ریزی برای ورود گردشگران با ضابطه در قالب شرکت هستیم.

همچنین برای کپه‌کاری و درخت‌کاری منطقه تدابیری در دست است که برای اجرای هر چه بهتر این برنامه طبیعت‌‌‌دوستان باید همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م

برنامه‎های آبخیزداری در دریاچه گهراجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.