سومریه نیور اعلام کرد؛

آغاز همه‌پرسی جدایی کردستان از عراق در خارج از این اقلیم

کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان عراق از آغاز همه‌پرسی در خارج از این منطقه خبر داد.

آغاز همه پرسی جدایی کردستان عراق در خارجبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه سومریه نیوز، کمیسیون انتخابات و همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق از آغاز رأی‌گیری برای این همه‌پرسی در خارج از اقلیم کردستان خبر داد.

پایگاه سومریه نیوز به نقل از شیروان زراری، سخنگوی این کمیسیون نوشت: رأی‌گیری برای همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان روز شنبه در خارج از این اقلیم آغاز شد.

وی همچنین اعلام کرد رأی گیری، الکترونیک و منوط به داشتن گواهی ملیت عراقی به عنوان شرطی برای رأی دادن است.

سخنگوی این کمیسیون در ادامه تصریح کرد رأی گیری در خارج از اقلیم کردستان سه روز به طول خواهد انجامید. وی همچنین گفت به دلیل نداشتن آمار دقیق، شمار افرادی که حق دادن رأی در خارج را دارند، مشخص نیست.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش داد یک مسئول اقلیم کردستان اعلام کرده است هیئتی از این اقلیم امروز، شنبه، برای انجام مذاکره با دولت عراق در آستانه برگزاری همه پرسی که قرار است روز دوشنبه انجام شود، عازم بغداد شده است.

هوشیار زیباری، یکی از مشاوران ارشد مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به رویترز گفت: این هیئت قرار است در خصوص همه پرسی با بغداد به بحث بنشیند، اما همه پرسی انجام خواهد شد. وی در ادامه افزود مذاکرات با بغداد پیش از همه پرسی، در خلال آن و همچنین بعد از آن انجام خواهد شد.

مسئولان اقلیم کردستان عراق اعلام کرده‌اند این رأی گیری با هدف اعطای مشروعیت برای تحقق جدایی از عراق از طریق مذاکره با بغداد، ترکیه و ایران (کشورهای مجاور) انجام می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۰:۴۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
اصلا از همون اول داعش برای تکه تکه کردن سوریه و عراق و بعد از اون عربستان و ایران و ... آمده بود.خاور میانه ی جدیدی که ده ها سال قبل کاندولیزا رایس گفته بود.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۲۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
مرتیکه وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
سلام از همین الان دارند تقلب می کنند با شناسه عراقی دارند انتخابات را انجام می دهند واین مخالف غرض همه برسی هست وفقط کردهای عراقی باید شرکت کنند
آخرین اخبار