آغاز نصب سامانه سپهتن در ایلام

رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری کامیون‌های حامل مواد سوختی و سواری‌های عمومی بین‌شهری باید نسبت به نصب سامانه سپهتن بر روی خودروی خود اقدام کنند.

آغاز نصب سامانه سپهتن در ایلام

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ رضا همتی‌زاده بیان کرد: کامیون‌های حامل مواد سوختی و سواری‌های عمومی بین‌شهری از اول مهر تا آخر آبان 96 فرصت دارند تا نسبت به نصب این سامانه اقدام و در غیر این صورت از تردد آن‌ها در محورهای مواصلاتی استان جلوگیری و برابر مقررات مورد اعمال قانون قرار خواهند گرفت .

وی اظهارکرد: با نصب این سامانه، سرعت تردد بین‌شهری کنترل و خطرات ناشی از تصادفات، تخلفات و سوانح به شکل گسترده‌ای کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس‌راه ایلام با اشاره به اینکه این سامانه کلیه فعالیت‌های غیرقانونی رانندگان را ضبط و هشدارهای لازم را نیز از طریق دستگاه صوتی به آن‌ها انتقال می‌دهد، افزود: درصورتی‌که رانندگان قوانین را رعایت ننمایند به‌ محض نزدیک شدن به پاسگاه‌ها در زمان تخلیه اطلاعات از طریق سرور اصلی پلیس‌راه عملکرد وسیله نقلیه را مورد ارزیابی دقیق قرار خواهد داد و با راننده متخلف برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت .

وی عنوان کرد: رانندگان وسایل نقلیه مجهز به این سامانه در هنگام شروع به رانندگی باید گواهینامه خود را در داخل دستگاه قرار داده باشند تا بتوانند رانندگی کنند.

همتی‌زاده یادآورشد: رانندگان در طول شبانه‌روز فقط ۹ ساعت مجاز به رانندگی است و هر ۴ ساعت یک‌بار رانندگی به‌طور مداوم باید به مدت ۱۰ دقیقه استراحت نمایند و یا در مسیرهای طولانی باید راننده کمکی به همراه داشته باشند .

رئیس پلیس‌راه ایلام ادامه داد :این سامانه با تشخیص کارکردهای واقعی رانندگان تلاشگر و زحمتکش بستری برای شناسایی این رانندگان را فراهم نموده و سلامتی ایمنی خود رانندگان را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/ د

نصب سامانه سپهتن بر روی خودروها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.