گزیده‌ای از عکس‌های تاریخی محرمی به نمایش در می‌آید

نگارخانه لاله و موزه عکسخانه شهر در اقدامی مشترک و همزمان، نمایشگاهی از عکس‌های تاریخی مرتبط با محرم را برپا می‌کنند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نمایشگاه عکس «سوگواران» در دو بخش، شامل ۳۲ تصویر با چیدمانی تازه در نگارخانه لاله و بخش دیگر شامل ۲۳ تصویر درموزه عکسخانه شهر برگزار می‌شود.

 

گزیده‌ای از عکس‌های تاریخی سوگواری به نمایش در می‌آید

این مجموعه‌ها و اسناد تصویری روایتگر دوران گذشته و ارادت مردم ایران زمین به امام سوم شیعیان است که این موضوع همیشه در طول تاریخ ساری و جاری بوده است. با این تصاویر در تاریخ سفر می‌کنیم و با تجربیات زیسته پیشینیان آشنا می‌شویم. امید است که این رویداد زمینه‌ای را برای توجه به مسائل تاریخی، مردم‌نگاری و جامعه‌شناسی فراهم آورد. 

یکی از ویژگی‌های برجسته عکس‌های تاریخی، ثبت وقایع و سندی برای شناخت و بررسی دوران گذشته است. از آغازِ ورود عکاسی به ایران در دوره قاجار به تدریج برخی از عکاسان توانستند، رفتارها و آیین‌های جمعی مردم را ثبت کنند. یکی از این آیین‌ها، سوگواری برای امام حسین(ع) است. تصاویر زیادی از آیین‌های سوگواری در عصر قاجار و پس از آن به جای مانده است. در این مجموعه برگزیده‌هایی از چندین دوره تاریخی و تصاویری از هیئت‌های عزاداری، تکیه‌ها، دسته‌های سینه‌زنی و آیین تعزیه انتخاب شده است. 

خاطرنشان می‌شود؛ آیین گشایش نمایشگاه روز دوشنبه ۳ مهر ماه ساعت ۱۶ تا ۱۹، همزمان در موزه عکسخانه شهر و نگارخانه لاله برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.