به دنبال نسل کشی در میانمار؛

روهینگیایی های بیشتری به دنبال فرار به بنگلادش هستند

هزاران نفر در میانمار گرفتار شده اند و نمی توانند فرار کنند زیرا ارتش این کشور تعداد زیادی از قایق ها را به آتش کشیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسوشیتد پرس (ای پی تی ان)، اگرچه گفته می شود که فرار گسترده مسلمانان روهینگیا از خشونت های مرگبار میانمار (برمه) و مهاجرت به بنگلادش کاهش یافته است، اما حداقل ده ها هزار نفر در سواحل و یا جنگل های میانمار آماده فرار هستند.

آن دسته از مسلمانان روهینگیا که موفق شده اند در طی هفته گذشته از میانمار فرار کنند می گویند که سربازان ارتش این کشور آنهایی را که قصد فرار دارند با گلوله هدف قرار می دهند.

بر اساس برخی از گزارش ها، هزاران نفر در میانمار گرفتار شده اند و نمی توانند فرار کنند زیرا ارتش این کشور تعداد زیادی از قایق ها را به آتش کشیده است.

طی یک ماه گذشته، بیش از 430 هزار مسلمان روهینگیا از میانمار به بنگلادش گریخته اند زیرا سربازان ارتش این کشور خانه و روستاهای آنها را به آتش کشیده اند.

انگلیس، امریکا، فرانسه، مصر، قزاقستان، سنگال و سوئد از آنتونیو گوترش دبیر‌کل سازمان ملل خواسته اند شورای امنیت را در جریان عملیات نظامی ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین بگذارد، البته هنوز زمان جلسه هم مشخص نیست.

اتیوپی به عنوان رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده است که در حال رایزنی برای تعیین زمان دقیق برگزاری این نشست است.

شورای امنیت خواستار پایان خشونت ها شده است ولی سازمان های حقوق بشری اعلام کرده اند که خشونت ها همچنان ادامه دارد.

سازمان ملل عملیات نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را پاکسازی قومی خوانده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز تاکید کرده است که این عملیات در میانمار نسل کشی است.

انتهای پیام/

هزاران نفر در میانمار نمی توانند فرار کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار