امام جمعه شاهرود؛

رونمایی از کتاب "حقوق متقابل مردم و مسئولان از نگاه فقه شیعه" در شاهرود

کتاب "حقوق متقابل مردم و مسئولان از نگاه فقه شیعه" در شاهرود با حضور امام جمعه شاهرود رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی امام‌جمعه شاهرود گفت: سیره زندگی شهدا و ائمه اطهار (ع) باید به‌عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه نهادینه شود و این مهم نیازمند اهتمام ویژه دستگاه‌های فرهنگش است.


وی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی کم‌رنگ شده است خاطرنشان کرد: این فریضه واجب الهی باید در بین مردم احیا شود چراکه یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اجرای همین فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است.


امام‌جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه قیام عاشورا و پیام‌های آن باید در برنامه‌ریزی‌های جامع بخش فرهنگی به‌عنوان مطالبه عمومی جای گیرد تصریح کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین پیام‌های قیام امام حسین (ع) است.


امینی عدم آگاهی از حقوق دیگری و رعایت آن را یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروز دانست و اظهارداشت: بهره‌گیری از واقعه عاشورا و پیام‌های آن می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه امروز را مرتفع کند و مانع از نفوذ توطئه‌های دشمنان و آسیب‌های اجتماعی به بدنه اجتماع می‌شود.


وی با اشاره به جایگزینی فضای مجازی در ازای مطالعه و پژوهش را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: ارتقا سطح فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور باید در دستور کار دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.


امام جمعه شاهرود با بیان اینکه جامعه امروز بیش از هر چیزی به فرهنگ مطالعه نیازمند است افزود: مطالعه می‌تواند سطح آگاهی مردم را از باید ها و نباید های یک جامعه اسلامی ارتقا دهد و این مهم باید در تمام کشور ترویج یابد.


انتهای پیام/ م


کتاب "حقوق متقابل مردم و مسئولان از نگاه فقه شیعه" در شاهرود رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.