سراسیمگی آمریکا پس از تهدید پیونگ یانگ؛

واشنگتن: ما به دنبال راه‌کاری صلح آمیز برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره هستیم

سخنگوی شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ما به دنبال راه‌کاری صلح آمیز برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره هستیم

واشنگتن: ما علیه کره شمالی اعلان جنگ نکرده‌ایم!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "کیتینا آدامز" سخنگوی شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن علیه کره شمالی اعلان جنگ نکرده است.

بر این اساس، "ری یونگ هو" وزیر خارجه کره شمالی پیش‌تر اعلام کرده بود پیونگ یانگ با واشنگتن در حال جنگ است و ما حق داریم بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا را در بیرون از محدوده هوایی کشورمان نابود کنیم.

این اظهارات مقام کره شمالی واکنش سخنگوی شرق آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه آمریکا را در پی داشت. آدامز در این باره گفت: ما به کره شمالی اعلان جنگ نکرده‌ایم. هیچ کشوری اجازه ندارد هواپیما یا کشتی کشور دیگر را که در آسمان یا آب‌های بین المللی در حال حرکت است مورد حمله قرار دهد.

وی تاکید کرد: ما به دنبال راه‌کاری صلح آمیز برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره هستیم.

این بیانیه تنها چند ساعت پس از اظهارات وزیر خارجه کره شمالی منتشر شد. ری یونگ هو در سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کرد پس از اعلان جنگ دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، پیونگ یانگ حق هر گونه اقدام تلافی‌جویانه علیه واشنگتن شامل هدف قرار دادن جنگنده‌های راهبردی آمریکا در خارج از محدوده هوایی این کشور را برای خود محفوظ می‌داند.

آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی باعث تشدید تنش‌ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن شده است. ترامپ در سخنرانی خصمانه خود در سازمان ملل به طور مستقیم کره شمالی را تهدید به حمله نظامی کرد. با این وجود، پس از تهدید متقابل پیونگ یانگ، واشنگتن سراسیمه می‌کوشد اظهارات ترامپ را تعدیل کند.

انتهای پیام/

رد اظهارات وزیر خارجه کره شمالی درباره اعلان جنگ آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
said
۰۰:۱۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۶
امریکا به دنبال راه‌ کاری صلح آمیز برای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره است!!! برای همین ناوهای جنکی بمباردیه اتمیک زیردریایی اتمی تحریم و تهدید به نابود کردن کره را انجام میدهد وخود زرات خانه های اتمی دارد و روی انواع موشک و بمب H کارمیکند و حتی دیگر کشورها را تحدید به نابودی کامل میکند مرگ بر امریکا
آخرین اخبار