معاون رئیس جمهوری در امور زنان وارد زاهدان شد

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز همراه با استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، معاون استاندار و شماری از مسئولان استانی وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان وارد زاهدان شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ابتدای ورود به زاهدان در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان شرکت کرد.

برنامه های خانم ابتکار حضور در گردهمایی بانوان مدیر و اعضای شوراهای شهرو روستا و سازمان های مردم نهاد ؛ دیدار با علما و نخبگان استان و بازدید از مدارس حاشیه شهر از دیگر برنامه های این سفر یک روزه است.

زنان سیستان و بلوچستان نه تنها در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 421 کرسی را به خود اختصاص دادند بلکه ریاست افزون بر 22 شورای اسلامی روستایی را تصاحب کردند که این امر تحولی عظیم در مدیریت زنان برای ایجاد آینده ای بهتر و روشن تر محسوب می شود.

زنان همواره در تمام عرصه هایی که سکان مدیریتی را بر عهده گرفته اند توانسته اند همچون ناخدایانی استوار کشتی هدایت را به مقصد نهایی برسانند و در تصمیم های خود به شدت راسخ بوده اند.

زنان نیمی از جمعیت جوامع را تشکیل می دهند و باید به نسبت جمعیت خود مسئولیت پذیرفته و در امور مختلف از توانمندی های آنان استفاده شود، بنابراین دولت تدبیر و امید با این رویکرد توجه ویژه ای به زنان و نقش اجتماعی آنان در امور مختلف به ویژه سیاسی و اجتماعی داشته است.

در این میان سیستان و بلوچستان توانسته برای برآورده کردن این درخواست عمومی پیشتاز بوده و گام های بلندی بردارد که بدست آوردن 421 کرسی در شوراهای اسلامی شهر و روستا مثال بارزی از عملکرد دولت و نمایندگان دولت در این استان است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور)، 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

انتهای پیام /ع

سفر معاون رییس جمهور به سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار