سرپرست شبکه دامپزشکی برخوار خبر داد:

نظارت اکیپ‌های بهداشتی بر نحوه ذبح‌ دام در ماه محرم

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار گفت: اکیپ‌های بهداشتی سیار و ثابت در تاسوعا و عاشورای حسینی، بر نحوه ذبح دام نظارت و بازرسی می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید فلسفی منش  اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و اجرای سنت حسنه ذبح نذورات که در این روزها انجام می‌شود، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های قربانی طبق روال هر ساله در این ایام به منظور تامین گوشت سالم و حلال به اجرا در می‌آید.

وی بیان داشت:‌ با توجه به اجرای موفق طرح ساماندهی کشتار در مناسبت‌های مذهبی، در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز بازرسان بهداشتی و ناظران بر نحوه ذبح شرعی نظارت می‌کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار اعلام کرد:‌ در قالب دو اکیپ ثابت و سیار متشکل از دو نفر دامپزشک، دو نفر بازرس بهداشت گوشت و دو نفر ناظر ذبح شرعی کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در شهرستان‌ با اولویت کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه دام، تمام خدمات بهداشتی و شرعی را به صورت رایگان ارائه خواهند کرد.

وی افزود: در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی در زمینه احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) و ابتلای مصرف‌کنندگان از طریق مصرف گوشت، به شهروندان توصیه می‌شود.

فلسفی منش گفت: مصرف گوشت دام‌های قربانی پس از طی جمود نعشی و در شرایط سرد (نگهداری گوشت استحصالی به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد پس از کشتار) انجام شود.

 وی بیان داشت: از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های درمانگاهی غیرطبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند، خودداری شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار ادامه داد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن های ۴۵۸۲۳۳۳۱-۴۵۸۲۹۶۶۰ شبکه دامپزشکی شهرستان تماس کنند.

وی گفت: با توجه به رسالت سازمان دامپزشکی کشور و دفتر نمایندگی ولی فقیه در این سازمان، شرایط برای ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها در کشتارگاه دام شهرستان فراهم شده است.

 

انتهای پیام/م

 

نظارت بازرسان بهداشتی بر نحوه ذبح دام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.