سفیر آفریقای جنوبی :

برای همکاری با هرمزگان در زمینه اقتصاد و توسعه صنایع دریایی آماده ایم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: هرمزگان با دارا بودن مناطق ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری مقصد خوبی برای دیگر کشور‌ها و همچنین آفریقای جنوبی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، بهروز اکرمی در دیدار با سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: هرمزگان با دارا بودن ۱۴ جزیره و بیش از دو هزار کیلومتر مرز آبی دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای همچون بنادر تجاری و مسافری، فرودگاه بین‌المللی و ۱۳ فرودگاه در سراسر استان، صنایع بزرگ فولاد، آلومینیوم، پالایشگاه نفت و گاز، کشاورزی و شیلات و پرورش آبزیان و صیادی است.

وی منابع انسانی را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های هرمزگان عنوان کرد و افزود: نیرو‌های متخصص و کارآمد در عرصه‌های مختلف از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان هرمزگان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بالا بودن شاخصه امنیت را از دیگر ظرفیت‌های کشور و استان هرمزگان عنوان کرد.

اکرمی گفت: ضریب امنیت در استان و آب‌های خلیج فارس به واسته حضور نیرو‌های ایرانی بسیار بالا بوده و می‌توان برای افزایش همکاری اقتصادی و تجاری از این شاخصه مهم نیز سود برد.

وی از سفیر آفریقای جنوبی خواست تا هیئتی متشکل از تجار و بازرگانان آفریقای جنوبی به منظور افزایش سطح همکاری اقتصادی دو کشور به هرمزگان سفر کنند و زمینه سرمایه‌گذاری و تعاملات دو کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود.

ویلیام مکس فلمن وایتد سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ظرفیت‌های استان هرمزگان را کم‌نظیر دانست و گفت: هرمزگان همانند آفریقای جنوبی دارای مرز آبی و ساحلی زیادی است که می‌توانیم به دلیل این تشابه، تعاملات اقتصادی خوبی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه آفریقای جنوبی می‌تواند از نیرو‌های متخصص هرمزگان در زمینه‌های صنعتی و دریایی استفاده کند، افزود: نیرو‌های متخصص این استان با ارائه آموزش به نیرو‌های ما در زمینه پرورش آبزیان، شیلات و به ویژه کشتی‌سازی می‌توانند زمینه تعاملات بیشتر دو کشور ار فراهم کنند.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود صنایع فولاد و کشتی‌سازی و همچنین معادن مختلف در هرمزگان، افزود: علاقه‌مندیم در عرصه‌های اقتصاد دریایی و توسعه صنایع دریایی با توجه به ظرفیت‌های مناسب هرمزگان در این استان همکاری داشته باشیم.

مکس فلمن وایتد بندرعباس را یک کریدور مهم تجاری دانست و گفت: علاقه‌مندیم قرارداد خواهرخواندگی میان شهر بندرعباس و شهر بندر دوربان آفریقای جنوبی منعقد شود تا بتوانیم برای توسعه همکاری‌ها گام برداریم.

وی به تفاوت فصل میان دو کشور ایران و آفریقای جنوبی اشاره کرد و افزود: دو کشور با توجه به تفاوت فصلی در زمینه کشاورزی و شیلات می‌توانند همکاری مناسبی داشته باشند.

سفیر آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران گفت: کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در آینده نزدیک در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود و علاقه داریم از استان هرمزگان نیز مقاماتی در این کمیسیون حضور یابند.

در پایان این دیدار دو طرف هدایایی را به یکدیگر تقدیم کردند.

انتهای پیام/ف

بندرعباس میزبان سفير آفريقای جنوبی

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار