رونمایی از سردیس استاد آسمانی در ساوه + عکس

در یادواره شهید چمران استاد فیزیک دانشگاه برکلی و سرآمد نخبگی در ساوه از سردیس این استاد آسمانی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  یادواره شهید چمران استاد فیزیک دانشگاه برکلی وسرآمد نخبگی در دانشگاه آزاد اسلامی ساوه برگزار و از سردیس این استاد آسمانی رونمایی و ساختمان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه به نام شهید چمران نام‌گذاری شد.

در این مراسم مهدی چمران، برادر شهید چمران در این مراسم گفت: مکتب انقلابی مبتنی بر اسلام و ارزش‌های الهی بود که دفاع هشت ساله ملت ایران را مقدس کرد.

چمران افزود: تا زمانی که حق و باطل وجود دارد، دفاع همچنان باقی است و امروز هم اسلام با دنیای کفر در مبارزه است و جنگ امروز ما جنگ فرهنگی است.

وی با بایان اینکه شهید مصطفی چمران تنها به عنوان یک دانشمند علمی مطرح بود بلکه در تمامی ابعاد شخصیتی در جامعه تاثیرگذار بود اضافه کرد: شهید چمران یک عارف به تمام معنا، مجاهد، مدیر، فرمانده شجاع، رزمنده و جنگنده علمی بود.

مهدی چمران با اشاره به نقش تاثیر گذار دانشجویان در مدیریت جنگ، گفت: نقش جامعه دانشگاهی را می‌توان در ساخت پل در بهمن شیر و اروند و عبور از آن و  رسیدن به فاودید.

منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: امروز هم به تفکر جهادی و روحیه انقلابی‌گری امثال شهید چمران نیاز داریم.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه ساوه هم با تاکید بر اینکه حب دنیا در صدر همه خطاهاست، گفت: شهید چمران از تعلقات دنیوی خود را رها کرد و با پشت پا زدن به دنیا و تعلقات آن به شهادت رسید و جاودانه شد.


انتهای پیام / ج


یادواره شهید چمران در ساوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.