رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان

بازدید 30 هزار گردشگر از آثار تاریخی اردستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: در نیمه نخست امسال حدود 30 هزار گردشگر داخلی و خارجی از آثار تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا صدوقی دیشب به مناسبت روز جهانی گردشگری درگفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 300 درصد رشد داشته است.

وی افزود: بیش از یک سوم از این گردشگران از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، امریکا و کشورهای بلوک شرق بوده اند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری اردستان از قنات 2 طبقه مون، مسجد جامع اردستان، موزه مردم شناسی و مسجد جامع زواره به ترتیب به عنوان مکان های پر بازدید کننده در این شهرستان نام برد.

وی خاطرنشان کرد: با ثبت قنات دو طبقه مون اردستان در فهرست جهانی روزانه 150 نفر از آثار تاریخی این شهرستان دیدن می کنند، در حالی که پیشتر این رقم 50 نفر بود.

صدوقی ، زیرساخت های گردشگری شهرستان اردستان شامل پنج مجتمع خدماتی بین راهی، مهمانسرای جهانگردی، خانه های اقامتی روستایی و اقامتگاههای بوم گردی بیان کرد.

وی همچنین از اختصاص یک میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی برای زیرساخت قنات دوطبقه مون اردستان خبر داد و یادآور شد: این بودجه برای مرمت رختشوی خانه، پایاب قنات و آسیاب قنات دو طبقه آن صرف می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری اردستان همچنین تصریح کرد: چهار و نیم میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی در سال جاری برای مرمت و بازسازی کاخ چهلستون سرهنگ آباد که ازبناهای دوره قاجاریه است، تخصیص یافته است.

 

انتهای پیام/م

 

بازدید گردشگران از آثار تاریخی اردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار