دستگیری 952 متهم قاچاق کالا در استان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی پنج ماهه سال جاری 952 متهم قاچاق کالا در استان دستگیر شدند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسین بهمنی  اظهار کرد: ماه گذشته افزون بر 30 تن کالای قاچاق به ارزش ریالی بیش از 20 میلیارد ریال با حکم دستگاه قضایی و با حضور اعضای کارگروه امحاء کالای قاچاق استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان بویراحمد امحاء شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این کالاها شامل انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع مواد خوراکی و آشامیدنی بود که امحا شدند.

وی به کشفیات کالای قاچاق استان در 5 ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه، لوازم صوتی و تصویری، انواع سیگار، انواع تجهیزات دریافت ماهواره، مشروبات الکلی، انواع آبمیوه و انواع سلاح بیشترین کالای کشف است.

این مسؤول با اشاره به تعداد خودروهای توقیفی گفت: در پنج ماهه امسال 347 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد که در مدت مشابه سال گذشته 243 دستگاه خودرو توقیف شده بود.

بهمنی تعداد متهمین دستگیر شده را 952 نفر عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 515 نفر در خصوص قاچاق کالا دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:در پنج ماهه سال جاری 840 پرونده در رابطه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شد که سال گذشته 570 پرونده تشکیل شده بود.

وی با اشاره به افزایش 72 درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاقی در 5 ماهه سال جاری گفت: ارزش ریالی کالاهای کشف شده امسال 136 میلیارد ریال است که نسبت به ارزش 79 میلیارد ریالی سال گذشته شاهد 72 درصد افزایش ریالی کالاهای قاچاق هستیم.

این مسؤول با اشاره به کاهش قاچاق کالا در استان گفت: اینکه کشفیات کالای قاچاق و ارزش ریالی آنها افزایش داشته به این دلیل است که بیشتر کالاهایی که به صورت باندی و عمده قاچاق می‌شوند توسط نیروی انتظامی کشف شده است که در سال جاری چندین مورد کشفیات میلیاردی کالای قاچاق را داشتیم.

بهمنی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین کشفیات کالای قاچاق در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌های بویراحمد، دنا و گچساران بوده است.

انتهای پیام/غ

افزایش کشفیات قاچاق کالا در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.