رئیس پلیس‌راه استان سمنان؛

ترافیک سنگین در جاد‌ه بین‌المللی سمنان ـ مشهد مقدس

ترافیک در سراسر محورهای مواصلاتی استان سمنان از چهارشنبه نیمه سنگین بوده است و این مسئله تا پایان تعطیلات روز دهم ماه محرم ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  سرهنگ حسن خسرو جردی رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: ترافیک در سراسر محورهای مواصلاتی استان سمنان از روز گذشته نیمه سنگین بوده است و این مسئله تا پایان تعطیلات روز دهم ماه محرم ادامه دارد.


وی افزود: امروز حجم ترافیک در برخی محورهای استان سمنان کمتر شده است اما پیش‌بینی می‌شود تا عصر میزان ترافیک در این محورها سنگین شود.


رئیس پلیس‌راه استان سمنان با بیان اینکه مسافران و رانندگان خودروها مسائل ایمنی را برای تردد از راه‌های استان سمنان رعایت کنند تصریح کرد: روز یکشنبه مصادف با دهم محرم و روز عاشورا ترافیک در تمام‌مسیرهای استان سمنان نیمه سنگین پیش‌بینی می‌شود.


وی با اشاره به برگزاری آئین‌های عزاداری سنتی در روزهای تاسوعا و عاشورا در برخی مناطق روستایی اظهارداشت: محورهای مواصلاتی که از برخی روستاهای گرمسار، دامغان و شاهرود عبور می‌کند حجم ترافیک سنگین‌تر خواهد بود.


خسرو جردی در ادامه با تأکید بر اینکه در این مدت محدودیت ترافیکی درراه‌های استان سمنان وجود ندارد افزود: در آئین‌های عزاداری در مسیرهای روستایی گروه پوشش ترافیکی اعزام می‌شود و برای این مهم نیازمند همکاری مردم و عزاداران و مسئولان هیئت‌های مذهبی هستیم.


رئیس پلیس‌راه استان سمنان با بیان اینکه مسئولان هیئت‌ها مراسم‌های عزاداری را در سطح جاده‌ها برگزار نکنند تصریح کرد: این مسئله می‌تواند بخش عمده‌ای از حجم ترافیک را در ایام تعطیلات کاهش دهد.


وی با اشاره به برخی توصیه‌های ترافیکی ایام عزاداری محرم‌الحرام گفت: در هر دسته عزاداری حداقل یک یا دو نفر که ملبس به کاور شبرنگ باشند را به‌منظور هدایت هیئت، عابران پیاده و یا خودروهایی که قصد عبور دارند مسئول کنند.


خسروجردی با تأکید بر اینکه مسئولان هیئت‌ها از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان یا کندی عبور و مرور می‌شود خودداری کنند افزود: عزاداران در حین برگزاری مراسم عزاداری به‌ویژه در ساعات پایانی شب از استفاده از ابزارهایی مانند طبل که صداهای بلندی را تولید می‌کند خودداری کنند.


رئیس پلیس‌راه استان سمنان با بیان اینکه هرگونه نوشتن اشعار و یا الصاق برچسب و پوستر بر روی شیشه و بدنه خودرو برخلاف قوانین و مقررات بوده و ممنوع است اظهارداشت: در این صورت راننده متخلف برابر با قانون در مرکز استان موظف به پرداخت 300 هزار ریال و در سایر شهرستان‌ها 200 هزار ریال جریمه می‌شوند.


وی تصریح کرد: پوشاندن خودرو بارنگ و گل‌آلود کردن آن مطابق با قانون قوانین راهنمایی و رانندگی ممنوع بوده و راننده متخلف باید در مرکز استان 300 هزار ریال و در سایر شهرستان‌ها 200 هزار ریال جریمه پرداخت کنند.


رئیس پلیس‌راه استان سمنان با تأکید بر اینکه برخی از افراد در این ایام پلاک خودرو را مخدوش و یا بارنگ و گل می‌پوشانند گفت: پوشاندن پلاک خودرو نیز ممنوع است و اگر راننده‌ای به‌صورت عمد نسبت به مخدوش کردن پلاک خودرو اقدام کند مطابق با قانون علاوه بر پرداخت 600 هزار ریال جریمه خودرو متخلف نیز توقیف می‌شود.


وی تأکید کرد: با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی و قوانین پلیس‌راه خودروها حق ورود به محدودیت‌های ترافیکی ایجادشده از سوی پلیس را ندارند و در صورت مشاهده چنین تخلفی با راننده خاطی برخورد می‌شود.


انتهای پیام/ م


ترافیک در جاد‌ه سمنان ـ مشهد تا پایان تعطیلات روز دهم ماه محرم ادامه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.