تشدید تنش‌ها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن در پی پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی نزدیک سواحل کره شمالی

وزیر امور خارجه کره شمالی بر حق این کشور برای اقدام متقابل در برابر آمریکا و سرنگون کردن بمب افکن‌های این کشور تاکید کرد.

تشدید تنش‌ها میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن در پی پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی نزدیک سواحل کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی روز جمعه از پرواز بمب افکن ها و جنگنده های آمریکایی نزدیک ساحل این کشور به شدت انتقاد و آن را یک اقدام خطرناک و غیرقانونی ضد پیونگ یانگ توصیف کرد.

یک پایگاه اینترنتی دولتی کره شمالی (اوریمینزوکری) اعلام کرد، پرواز بمب افکن های راهبردی و جنگنده های آمریکا بر فراز آب های بین المللی در دریای شرقی اقدامی بسیار خطرناک است و باعث تشدید تنش ها در شبه جزیره کره خواهد شد. پرواز این بمب افکن ها و جنگنده های آمریکایی یک اقدام تحریم آمیز علیه پیونگ یانگ است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

این پایگاه اینترنتی همچنین نوشت: آمریکا فقط امسال 19 مرتبه بمب افکن های بی - 1 بی خود را به شکل تمرین های نظامی مشترک با کره جنوبی بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآورد. اما این بار آمریکا به طور مستقل و بدون رایزنی از قبل با آلت دست خود ( کره جنوبی )، بمب افکن هایش را بر فراز این منطقه به پرواز درآورده است.

آمریکا شنبه گذشته بمب افکن های « بی 1 بی لنسر » این کشور را با همراهی جت های جنگنده در حریم هوایی بین المللی بر فراز آبهای شرق کره شمالی با هدف قدرت نمایی به پرواز درآورد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد، پرواز این بمب افکن ها و جنگنده های آمریکایی به شمال منطقه ای غیرنظامی که کره شمالی و کره جنوبی را از یکدیگر جدا می کند، دورترین مسافتی است که یک جت جنگنده یا بمب افکن آمریکایی در قرن بیست و یکم طی کرده است.

پس از این اقدام آمریکا، ­وزیر امور خارجه کره شمالی بر حق این کشور برای اقدام متقابل در برابر آمریکا و سرنگون کردن بمب افکن های این کشور حتی در صورتی که در حریم هوایی کره شمالی نباشند ، تاکید کرد.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد کره شمالی از پرواز جنگنده‌های آمریکایی بر فراز سواحل این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار