حرکت نمادین اسرای کربلا؛

حرکت نمادین اسرای کربلا و عزاداران حسینی فردا در دورود

دبیراجرایی کاروان اسرای اهل بیت (ع) دورود گفت:حرکت نمادین اسرای کربلا و عزاداران حسینی در دورود برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد سرلک دبیراجرایی کاروان اسرای اهل بیت (ع) دورود بیان داشت: حرکت نمادین کاروان اسرای اهل‌بیت علیه‌السلام هرساله در عصر عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) در راستای مظلومیت شاه شهیدان کربلا و حزن و اندوه اهل‌بیت علیه‌السلام و به تأسی همدردی با حضرت صاحب‌الزمان و تجدید بیعت با امام زمان علیه‌السلام برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این مراسم را ساعت ۳ عصر فردا اعلام کرد و افزود: این کاروان با حضور ۲۰۰ نفر که در قالب لباس پوش هستند، از میدان فاطمیه خیابان صفا به سمت منوچهری و بالعکس حرکت می‌کند.

وی بابیان اینکه سابقه برگزاری این کاروان ۱۵ سال است، افزود: این کاروان به همت خادمین هیئت یالثارات الحسین (ع) در محله صفا برگزار می‌شود.

سرلک گفت: کاروان اسرا شاهد تجمع بی‌نظیر مردم عزادار و ولایت مدار شهرستان دوروداست، که ختم برنامه با تجمع روبرو می‌شود که از محضر مداحان و سخنرانان استفاده می‌شود.

دبیر اجرایی این کاروان خاطرنشان کرد:۲ سال است که این اجتماع بنام اجتماع اربعینی‌های دورود نام‌گذاری شده است.

وی در راستای تشویق به حضور مردم در اجتماع میلیونی اربعین حسینی عنوان کرد: سال گذشته نذورات مردم در جهت سازمان‌دهی و کمک به ستاد مردمی اربعین حسینی لرستان که در شهر‌های آسمانی نجف اشرف و کربلا المقدسه موکب اسکان و تغذیه داشتند، ارسال شد.

انتهای پیام/م

حرکت نمادین اسرای کربلا در دورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.