آیت‌ الله علم‌الهدی:

امتداد رویارویی جبهه حق و کفر در کربلا /تنها با شعار و دلدادگی به سیدالشهدا نمی‌توان پیرو ایشان بود

امام جمعه مشهد گفت: در عاشورا شاهد رویارویی دو جریان بودیم و رویارویی، مقابله شخصی نبود و امروز نیز این رویارویی ادامه دارد.

امتداد رویارویی جبهه حق و کفر در کربلا /تنها با شعار و دلدادگی به سیدالشهدا نمی‌توان پیرو ایشان بودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی صبح امروز در جمع عزاداران عاشورای حسینی در بارگاه منور رضوی اظهار داشت: روز عاشورا تنها روز عزا و مصیبت سیدالشهدا(ع) و یارانش نیست بلکه روز عاشورا برای دلدادگان حسینی روز تحول و جابه‌جا شدن و روز دگرگونی در عرصه عشق و دلدادگی و عبودیت پروردگار است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید سعی کنیم در شرایطی که هستیم با تعمق کربلا را نگاه کنیم و با دقت به مسائل این روز بنگریم، نخستین مسئله در قضیه امروز کربلا این است که آیا امروز امام حسین(ع) بعد از این درگیری‌ها پیروز شد؟ همه می‌خواهند عنوان کنند امام حسین(ع) در رویارویی با یک جریان کفرمدار پیروز شد اما پیروزی را باید در کجا جستجو کرد؟

علم‌الهدی افزود: مسئله اصلی این است که کربلا هنوز تمام نشده است و شکست و پیروزی نمی‌توان برای آن قائل شد تا زمانی که رویارویی ادامه دارد تعیین شکست خورده و پیروز غیرقابل قبول است، مسئله کربلا در سال 61 هجری یک واقعه و رویداد نبود که تمام شود و سپس ما به تحلیل آن بنشینیم، کربلا آغاز یک رویارویی بود.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ این جبهه بندی و رویارویی وجود دارد و امام رضا(ع) در حدیث طولانی خود که دستور عزاداری برای امام حسین(ع) را می‌دهند به این مهم اشاره کرده‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: در عاشورا شاهد رویارویی دو جریان بودیم و رویارویی، مقابله شخصی و درگیری شخصی نبود و امروز نیز این رویارویی وجود دارد و هنوز ادامه دارد. کسانی که امام حسین(ع) را شهید کردند همه از بین رفته‌اند، پس ما قرار است با ظهور امام زمان(عج) از چه چیزی خونخواهی کنیم؟

علم‌الهدی گفت: بنابراین این جنگ، رویارویی دو جریان بوده است و آن جریان یزیدی همچنان ادامه دارد تا روزی که امام زمان(عج) ظهور کنند و از آن جریان انتقام بگیریم، هم جریان امام حسین(ع) ادامه دارد و هم جریان یزید ادامه دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.