نخست وزیر رژیم صهیونیستی علی‌رغم رد اتهام دست داشتن در برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق، با مردم این منطقه ابراز همدردی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت صهیونیستی «اسرائیل نشنال نیوز»، روز یکشنبه، بنیامین نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی – اتهام ترکیه مبنی بر دخالت اسرائیل در همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق را رد و در عین حال نسبت به مردم اقلیم کردستان «ابراز همدردی» کرد.

روز شنبه، رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – گفت آژانس اطلاعاتی اسرائیل در همه‌پرسی روز 25 سپتامبر اقلیم کردستان عراق دخالت داشته است. او همچنین دیده شدن پرچم اسرائیل در روز همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق را به عنوان گواهی بر این ادعا بیان کرد.

اردوغان در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «این یک مسئله را نشان می‌دهد. موضوع این است که این اقلیم در شمال عراق، تاریخچه همکاری با موساد را دارد و آن‌ها دست در دست یکدیگر کار می‌کنند.»

تنها اسرائیل از همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق حمایت کرده است. نتانیاهو پیش‌تر از آنچه «تلاش‌های قانونی مردم اقلیم کردستان برای دستیابی به یک کشور» خوانده است، حمایت کرده بود.

ترکیه مخالفت جدی خود با برگزاری این همه‌پرسی را نشان داد و تهدید کرد تحریم‌هایی را علیه اقلیم کردستان عراق وضع خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

اظهارنظر نتانیاهو درباره نقش اسرائیل در همه‌پرسی کردستان عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
بارزانی کاری ندارد
ما شبانه از توی رختخوابش توی گونی میکنیم و میاریمش
نه شعری نه شاعری نه سلسله حکومتی صاحب چه میراثی است این بارزانی چون از درون تهی است دست به دامان اسرائیل شده است
-
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۹ مهر ۱۳۹۶
خوب برو اگه خیلی زرنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
نتانیاهو !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ابراز همدردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گول این مارمولک روانی رو نخورین
این کثافت رحم و مروت نداره که بخواد همدردی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
بارزانی را مثل برخی سیاستمداران گول زدن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
اردوغان داره کم کم روعقل میاد این جور موضعگیری وی را هم درداخل وهم درخارج بویژه دربین کشورای اسلامی ومقاومت محبوب میسازد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
خاک برسر مسعود بارزانی کنن که بعد از یک عمر مبارزه با دشمنان سرزمینش خرفت و کودن شده که مثل نتانیاهویی یهوویی میاد ازش طرفداری میکنه . عاقبت به شر شدن یعنی این///////////
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
نتانیاهو وقتی حامی همه پرسی باشد بدانید توطعه ای در کار است و از کردها میخواهد به عنوان سپر جلوی ایران و عراق استفاده کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
غلط کرد ابراز همدردی کرد
آخرین اخبار