حکیم از مقامات اقلیم کردستان عراق خواست توصیه مرجعیت دینی را به کار ببندند

رئیس ائتلاف ملی عراق از مقامات اقلیم کردستان عراق خواست از فرصت استفاده کنند و رهنمود‌های مرجعیت عالی دینی را درباره بحران همه‌پرسی به کار بندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «أین نیوز»، عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق، از رهبران کردستان عراق خواست تا از فرصت استفاده کنند و طرح مرجعیت عالی را برای حل بحران همه پرسی به کار بندند.

او در مجلس عزاداری حسینی (ع) در شب نهم محرم، که در دفترش در بغداد برگزار شد، گفت: پیشنهاد مرجعیت عالی دینی نقشه راهی برای حل بحران بین دولت منطقه کردستان و دولت مرکزی بر اساس قانون اساسی و سایر قوانین و رجوع به دادگاه فدرال برای صدور رای نهایی است.

رئیس ائتلاف ملی عراق افزود مرجعیت دینی برای همه است و دارای نظر استوار و براساس دلسوزی است و برخاسته از برداشت‌های خاص یا منافع سیاسی نیست.

حکیم تاکید کرد طرح مرجعیت دینی چارچوب‌ها و اصول را مشخص کرد و درباره گرایش‌های جدایی طلبانه هشدار داد.

او همچنین خطاب به مقامات اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: قبل از اینکه دیر شود و عوامل خارجی مداخله کنند و کار به مرحله‌ای برسد که بازگشت دشوار باشد، باید از فرصت استفاده کرد.

رئیس ائتلاف ملی عراق از رهبران اقلیم کردستان خواست پس از اعلام لغو همه پرسی به گفتگو بازگردند. وی اعلام کرد از اقدامات مجلس نمایندگان و دولت در عمل به قانون اساسی و سایر قوانین حمایت می‌کند. 

انتهای پیام/

توصیه حکیم به مقامات کُرد درباره عمل کردن به درخواست مرجعیت دینی عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار