چیذری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

تشکیل ستاد برخورد با تخلفات شهری تا پایان مهرماه/ اجرای دائمی طرح ساماندهی دستفروشان، نیازمند تصمیمات نهادهای بالادستی است

مدیر عامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران گفت: در ادامه طرح ساماندهی دستفروشان پایتخت، ستاد برخورد با تخلفات شهری پایان مهر ماه تشکیل می‌شود.

تشکیل ستاد برخورد با تخلفات شهری تا پایان مهرماه/ اجرای دائمی طرح ساماندهی دستفروشان، نیازمند تصمیمات نهادهای بالادستی استابوالقاسم چیذری مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار  کرد: ستاد برخورد با تخلفات شهری با مشارکت 4 نهاد دیگر پایان مهر ماه  تشکیل می‌شود.

وی گفت: ستاد برخورد با تخلفات شهری متشکل از سازمان شهرداری تهران، دادستانی، پلیس راهور تهران و یگان حفاظت از شهرداری است و این نهادها به صورت مشترک در رابطه با رفع تخلفات شهری فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران ادامه داد: نخستین موضوعی که در دستور کار ستاد برخورد با تخلفات شهری قرار دارد، مسئله برخورد با خودروهای وانتی است که در سطح شهر تهران سد معبر می‌کنند و باعث افزایش ترافیک شهری می‌شوند. لذا با هماهنگی 4 نهاد دیگر اقداماتی در جهت ساماندهی این خودروها انجام می‌شود.

چیذری افزود: بر اساس ماده 159 و 163 آیین نامه راهنمایی و رانندگی، هر گونه توقف کوتاه یا طولانی مدت وسایل نقلیه در مسیر عبور و مرور، نزدیکی میادین، تقاطع‌ها، روی پل‌ها و تمامی پیاده راه‌ها و همچنین در حاشیه راه‌ها برای عرضه، خرید و فروش کالا که موجب تجمع اشخاص و وسایل نقلیه و کاهش دید رانندگان و در نهایت منجر به وقوع تصادف می شود، ممنوع است.

وی با اشاره به مسئله سد معبر برخی از رانندگان خودروهای وانت خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، پلیس راهور و اداره راهنمایی و رانندگی مسئول رسیدگی و برخورد با رانندگان متخلف وانت‌هایی است که در سطح شهر سدمعبر می‌کنند. 

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران یادآور شد: اجرای دائمی طرح ساماندهی دستفروشان، نیازمند تصمیمات و قانون‌گذاری نهادهای بالادستی است و شرکت شهربان شهرداری طبق قانون مسئولیت رفع سد معبر و حفاظت از معابر عمومی را بر عهده دارد و با جدیت تمام کار خود را در این حوزه ادامه می دهد.

چیذری گفت: طرح ساماندهی موقت دستفروشان در سطح شهر تهران، طی 3 مرحله در اسفند ماه سال 94، اسفند ماه سال 95 و در مرحله سوم در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری اجرا شد و مرحله نهایی آن 5 مهرماه به پایان رسید و طی آن 35 هزار دستفروش شناسایی و ساماندهی شدند.

وی تصریح کرد: در مرحله سوم طرح ساماندهی دستفروشان پایتخت، به طور متوسط در هر روز 2400 نفر در 20 نقطه از سطح شهر تهران ساماندهی شدند و بر اساس آمار، بیشترین تمرکز دستفروشان در مناطق 4، 12، و منطقه 16 بوده است.

 انتهای پیام/

ساماندهی روزانه 2400 دستفروش در پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
آقا جوادیه پر شده از دستفروش،امنیت نداریم
به صورت ایلی میان نمیشه چیزی گفت
ضعف مجری قانون تا کی
آخرین اخبار