مدیرکل ارتباطات و فناوری استان سمنان؛

پوشش اینترنت روستایی در استان سمنان

روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان سمنان زیر پوشش اینترنت می‌روند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید مسعود میر رضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری استان سمنان بابیان اینکه توجه به مناطق محروم و پوشش شبکه اینترنت در روستاهای سمنان از اولویت‌های مهم دولت است، گفت: روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از پوشش اینترنت برخوردار می‌شوند.


وی با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در استان سمنان ۵۷.۴۲ درصد است، افزود: با توجه به اینکه در روستاهای بالای ۱۰خانوار باید اینترنت پهن باند ارائه شود لذا به‌منظور جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و افزایش سرمایه‌گذاری، این امر در دستور کار قرار دارد و پوشش شبکه اینترنت در روستاهای سمنان تا سال آتی محقق خواهد شد.


میررضایی تصریح کرد: طبق آخرین جلسه با مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال، مقرر شد فرمانداری شاهرود نیروی منطقه جنگل ابر را تأمین کند و از سوی دیگر در جلسه مشترک با اپراتورهای مختلف تلفن همراه بعد از تقسیم وظایف، تا حدود یک ماه آینده خروجی را برای همگان اعلام کنیم.


وی بابیان اینکه حدود ۴۵ درصد جاده‌های اصلی استان سمنان تحت پوشش تری جی و فور جی تلفن همراه است، افزود: برای پوشش اینترنت در این محورها تعهدی نیست اما ضمن هماهنگی‌های انجام‌شده با اپراتورهای مختلف، انتظار داریم تا پایان سال این میزان به ۵۰درصد برسد.


مدیرکل ارتباطات و فناوری استان سمنان اظهار داشت: با ایجاد مرکز آپا در دانشگاه سمنان درواقع بحث امنیت شبکه‌های اینترنتی در کل استان را پیاده‌سازی و پدافند غیرعامل سایبری ماهیانه کارگاه‌هایی در سطح مدیران و کارمندان برای حفظ امنیت در شبکه‌های مجازی برگزار می‌کند.


انتهای پیام / د


پوشش اینترنت در روستاهای بالای 10 خانوار استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.