در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پخش آزمایشی شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای Hausa TV آغاز شد

مدیر شبکه تلویزیونی هوسا گفت:‌ شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای Hausa TV ویژه آفریقا، فعالیت‌ خود را در فضای مجازی آغاز کرده است.

پخش آزمایشی شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای Hausa TV آغاز شدمحمدرضا حاتمی مدیر شبکه تلویزیونی هوسا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای Hausa TV گفت: Hausa TV که از شبکه‌های معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی است فعالیت خود را در مرحله نخست در فضای مجازی و گروه‌های اجتماعی شروع کرده است و پس از مدتی، پخش ماهواره‌ای شبكه‌ای آن به زبان هوسایی و انگلیسی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: جدول پخش این شبكه، علاوه بر فیلم و سریال، برنامه‌های مستند و متنوع و اخبار و گزارش را شامل خواهد شد.

حاتمی با اشاره به فعالیت شبکه‌های متعلق به انگلیس، آمریکا، آلمان، چین و عربستان در آفریقا تصریح کرد: امروزه آفريقا در جهان به عنوان قاره قرن آينده معروف شده است و اميدواريم شبكه HausaTV با بهره گرفتن از همه ظرفیت‌های موجود، نماینده‌ای شایسته برای رسانه در قاره آفريقا باشد.

به گفته وی، غرب با بهره‌گیری از صنعت سینما در نیجریه پرجمعیت‌ترین کشور آفریقایی، به دنبال ترویج و حاكميت فرهنگ نظام سرمایه‌داری است که همین امر مسؤوليت سایر رسانه‌های مستقل از جمله رسانه ملی جمهوری اسلامی را سنگين‌ترمی‌کند.

وی درباره راه‌اندازی تلویزیون هوسا تاکید کرد: اشتياق مردم آفريقا و احترام عميق آنها به جمهوری اسلامی ايران از يك سو و وجود فرصت‌های طلايی در آن قاره پهناور، و تهديدهای ناشی از حضور پرقدرت رقيبان و معاندان ايران اسلامی، اکنون راه‌اندازی شبکه تلویزیونی توسط رسانه ملی را به یک ضرورت تبديل كرده است.

گفتنی است؛ نشانی‌های Hausatv1 (برای فعالیت‌های شبکه به زبان هوسایی) و Hausatv2 (برای فعالیت‌های شبکه به انگلیسی) و Hausatv3 (برای فعالیت‌های آینده به فرانسه) به شبکه ماهواره‌ای HausaTV معاونت برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته است.

 

انتهای پیام/

پخش شبکه ماهواره‌ای هوسا با زبان آفریقایی و انگلیسی آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.