آغاز به‌ كار شبكه‌های «شما» و «امید» همزمان با عید غدیر

در آستانه عید سعید غدیر و با حضور رئیس رسانه ملی، پخش شبكه تلویزیونی «شما» و پخش آزمایشی شبكه تخصصی «امید» آغاز شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی  رسانه ملی؛ مراسم افتتاح رسمی شبكه‌های «شما»  و«امید» عصر روز دوشنبه، 29 شهریور با حضور دكتر علی عسكری رئیس رسانه ملی برگزار شد.

دكتر عسكری در مراسم افتتاحیه شبكه «امید» گفت: رسانه ملی با توجه به تاكیدات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مبنی بر توجه ویژه به تولید برنامه‌های مناسب برای نسل نوجوان و جوان كشور، راه‌اندازی شبكه اختصاصی برای این گروه سنی را در اولویت قرار داد و بحمدالله با تلاش همكاران معاونت‌های سیما و فنی امروز شاهد راه اندازی شبكه تخصصی«امید» برای نوجوانان و جوانان هستیم كه امیدواریم این شبكه بتواند معارف اهل بیت (ع) را به خوبی برای نوجوانان عرضه كند.

وی با اشاره به توطئه ‌های دشمنان برای انحراف نسل جوان و نوجوان كشور تاكید كرد: شبكه امید باید با برنامه‌ریزی مناسب و شناخت دقیق نیازهای نسل آینده ساز كشور، برنامه‌های مناسبی را در پاسخ به نیازهای جوانان تهیه و پخش كند.

رئیس رسانه ملی همچنین در آئین افتتاح شبكه تلویزیونی «شما»، آغاز به كار دوباره این شبكه را با توجه به تنوع فرهنگی و قومیتی كشور، مهم ارزیابی كرد و افزود: ضرورت توجه رسانه به تنوع فرهنگی، زیبایی‌های گردشگری و ظرفیت‌های اقتصادی سراسر كشور ایجاب می‌كند تا در شبكه‌‌ای مستقل موضوعاتی همچون گردشگری، اقوام، آداب و رسوم ایرانیان، موسیقی و توانمندی‌های استان‌ها معرفی شود، براین اساس تصمیم گرفته شد تا پخش شبكه «شما» از سر گرفته شود.

رئیس صداوسیما گفت: این شبكه باید عصاره زیبایی‌های ایران باشد و بتواند برای همه ایرانیان بهترین‌های كشور را به نمایش ‌بگذارد.

دكتر عسكری ضمن قدردانی از زحمات دكتر دارابی و همكارنشان در معاونت استان‌ها اظهار امیدواری كرد كه پخش برنامه‌های متنوع و جذاب از این شبكه مورد توجه مردم و مخاطبان قرار گیرد.

گفتنی است شبكه تلویزیونی «شما» با شعار «شبكه شما، شبكه مردم ایران» با رویكرد اجتماعی و فرهنگی و توجه ویژه به موضوعاتی همچون گردشگری، اقوام، آداب و رسوم ایرانیان، موسیقی و توانمندی‌های استانی، پخش برنامه‌های خود را آغاز كرد.

پخش آزمایشی شبكه تخصصی «امید» با حضور  علی‌رضاحاتمی فرزند شهید حاتمی از دانشمندان هسته‌ای كشور كه در مراسم حج سال گذشته به درجه شهادت نائل آمد و فرزند شهید سید حمیدرضا حسینی خبرنگار شهید صداوسیما در حادثه منا، در حالی آغاز شد كه قرار است این شبكه از فردا فعالیت‌های خود را به صورت رسمی آغاز كند.

برنامه‌های شبكه امید فقط ویژه نوجوانان و برای گروه سنی 12 تا 18 سال است. این شبكه تلویزیونی از ساعت 14الی 22برنامه خواهد داشت و برنامه‌های اصلی شبكه از ساعت 18تا 22باكس اصلی است و 14تا 18تكرار روز قبل است.

در افتتاح این شبكه‌ها  میرباقری معاون سیما، دارابی معاون استان ها، علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه،محمد سرشار مدیر شبكه «امید»، مهدی قاسمی مدیر شبكه «شما» و جمعی از كاركنان این شبكه‌ها حضور داشتند.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.