قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

وجود هزاران سالمند در فارس

قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۴۵۰ هزار سالمند در استان فارس وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  شیراز؛ عبدالرسول همتی قائم مقام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه طبق آمار‌های جدید استان فارس ۴۵۰ هزار سالمند در استان وجود دارد بیان کرد: اسامی ۴۲۰ هزار نفر از سالمندان استان در نرم‌افزار دانشگاه ثبت شده، که بر اساس آمار‌ها جمعیت سالمند در سال ۷۵ در ایران بالغ بر ۶ و ۶ دهم درصد بوده است.

وی با اشاره به افزایش شمار سالمندان در ۲۰ سال گذشته افزود:بر اساس سرشماری پارسال ۱۰ درصد جمعیت ایران سالمند هستند.
همتی با بیان اینکه ارتقاء سلامت سالمندان تک محوری نیست، تصریح کرد: میانگین سالمندان استان فارس در مقایسه با کشور بالاتر است به‌طوری که حدود ۱۰ و ۱ دهم درصد از کل جمعیت فارس سالمند هستند.


همتی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت سالمند به معنای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در کشور دانست و گفت: اجرایی شدن طرح پزشک خانواده زمینه‌ی ارائه خدمات مطلوب‌تر و گسترده‌تری به سالمندان را فراهم کرده است.


قائم مقام معاون بهداشتی علوم پزشکی شیراز ادامه داد: براساس تعاریف افراد بالای ۶۰ سال جزء جمعیت سالمند محسوب می‌شوند، و ارائه خدمات ۶ گانه به سالمندان در قالب طرح پزشک خانواده در شیراز و فارس است.


اضافه کرد: در حال حاضر به طور متوسط ۲۵ درصد از سالمندان معلول که دچار مشکل حرکتی هستند در منزل مورد مراقبت قرار گرفته‌اند و ۷۴ درصد از کل سالمندان فارس حداقل یک بار معاینات اولیه را دریافت کرده‌اند.
انتهای پیام /ت

وجود هزاران سالمند در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار