شرکت 1505 نفر از مددجویان زندانهای کردستان در آزمون های فنی و حرفه ای

مدیرکل زندان های کردستان، از شرکت  یک هزار و 505 نفر از مددجویان زندان های استان در آزمون های فنی و حرفه ای و صنایع دستی طی 6 ماهه اول سال جاری خبر داد.

 

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛اسحاق ابراهیمی در کمیته اشتغال زندان های کردستان، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در راستای اشتغال و حرفه آموزی زندانیان،گفت:آمار بازگشت مجدد به زندان یکی از آیتم های مهم در ارزیابی میزان اثربخشی برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها است.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که معضل بیکاری یکی از مهمترین دلایل وقوع جرم در جامعه می باشد که چنانچه زندان ها بتوانند برنامه های اصلاح و تربیتی خصوصا فعالیت های حرفه آموزی را به درستی در خصوص مددجویان اجرا کنند دیگر شاهد بازگشت مجدد این افراد به زندان نخواهیم بود.

ابراهیمی ، از برنامه ریزی های صورت گرفته برای توسعه رشته های جدید فنی و حرفه ای در زندان های این استان خبر داد وگفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که میان زندان ها و مراکز فنی و حرفه ای استان وجود دارد همواره شاهد گسترش برنامه های اشتغالزایی و حرفه آموزی در این مراکز می باشیم که در همین راستا با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده نزدیک مددجویان زندان های استان تحت آموزش رشته های جدید فنی و حرفه ای خواهند گرفت.

مدیرکل زندان های کردستان در ادامه سخنان خود در جمع روسای زندان های کردستان، از شرکت  1505 نفر از مددجویان زندانهای استان در آزمون های فنی و حرفه ای و صنایع دستی در 6 ماهه اول سال جاری خبر داد و بیان کرد: از این تعداد یک هزار و 127 نفر معادل 75 درصد از شرکت کنندگان پس از بررسی نتایج آزمون حدنصاب لازم را کسب و برای آنان گواهینامه های معتبر فنی و حرفه ای صادر شد.

ابراهیمی از محقق شدن تعهدات زندان های استان در حوزه حرفه آموزی زندانیان سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی هایی که در ابتدای سال صورت گرفت مراکز اصلاحی و تربیتی استان می بایست تعدادی از مددجویان را با شرکت دادن در کلاس های فنی و حرفه ای دارای مهارت می کردند که خوشبختانه آمارها حاکی از این است که تعداد زندانیانی که در 6 ماهه اول سال جاری دارای مهارت شدند بیشتر از تعهدی است که در ابتدای سال پیش بینی شده بود.

انتهای پیام/م

معضل بیکاری یکی از مهمترین دلایل وقوع جرم در جامعه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.