۲۵۳ روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی چند سال اخیر ۲۵۳ روستای این استان با اعتباری افزون بر ۴۳۰ میلیارد ریال از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   فیض الله پاسره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شاخص روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در دولت گذشته از 54 درصد به 61.6 درصد رسیده است.

وی از اجرای 70 پروژه آبرسانی به مناطق روستایی در شهرستان‌های مختلف خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری افزون‌بر 430 میلیارد ریال با هدف آبرسانی سالم به 253 روستا عملیاتی شد.

پاسره با بیان اینکه شاخص بهره مندی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم از 68.15 به 72.29 ارتقاء یافت، افزود: دوره وصول مطالبات با هدف جذب درآمد و خدمات رسانی مطلوب به جامعه روستایی از 415 روز سال 92 به کمتر از 185 روز در سال 96 رسید.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از محل صندوق توسعه ملی 38 میلیارد تومان در سال گذشته برای تعریف و اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاهای استان اختصاص یافت که در این زمینه 18 مجتمع بزرگ آبرسانی و 7 پروژه تک روستایی برای 480 روستا با جمعیتی بالغ بر 107 هزار نفر تعریف و عملیاتی شد.

پاسره ابراز کرد: در زمینه تامین سلامت آب شرب روستائیان استفاده از روش نوین گند زدایی آب با نصب 23 دستگاه الکترولیز نمک طعام در سطح استان و ایجاد بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه تخصصی آب در میان شرکت های آبفای روستایی با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال انجام شد.

وی بیان کرد: امکان قرائت، صدور قبض و پرداخت درب منزل برای روستائیان استان کهگیلویه و بویراحمد برای اولین بار اجرایی و هم اکنون 43 آبدار وظیفه قرائت آنلاین در استان را دارند.

انتهای پیام/غ

صدور قبض و پرداخت درب منزل برای روستائیان کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.