رئیس نوسازی مدارس الیگودرز :

بازسازی ۱۵ مدرسه خشتی گِلی در شهرستان الیگودرز

رئیس نوسازی مدارس الیگودرز گفت: حدود ۱۵ مدرسه خشتی، گِلی و سنگی امسال در شهرستان الیگودرز بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  شمس، رئیس نوسازی مدارس شهرستان الیگودرز به در دست اجرا بودن بیش از ۱۰ پروژه آموزشی در شهرستان‌های الیگودرز و ازنا اشاره کرد و اظهار داشت: طرحهای در دست اجرا با تزریق اعتبارات بیشتر به بهره‌برداری می‌رسند، اعتبارات آن‌ها نیز از محل اعتبارات ملی، استانی، خیرین و مشارکتی است.

وی افزود: بعد از سامانه شناسایی مدارس بسیاری از مدارس تخریب و بازسازی شدند به طوری که از سال ۸۵ تا ۸۹ تخریب و بازسازی بخش عمده‌ای از مدارس انجام شد، اما بخش دیگر به دلیل عدم تامین اعتبار ناشی از مسائل تحریم باقی ماند.

رئیس نوسازی مدارس الیگودرز عنوان کرد: در جریان اعتبارات تخریب و بازسازی بیش از دو میلیارد دلار برای مدارس کل کشور هزینه شد، ولی کار بازسازی مابقی مدارس باقی ماند که از طریق مجلس به دولت اجازه داده شد تا از محل صندوق ذخیره ارزی مجدد برای تخریب بازسازی هزینه شود، اما متأسفانه اعتباری محقق نشد.

وی بیان کرد: امیدواریم این بهبود روند تأمین اعتبار انجام شود تا مدارس باقی مانده از سیستم شناسایی مدارس تخریبی، تخریب و بازسازی شوند.

شمس با اشاره به اینکه تعدادی از مدارس الیگودرز نیازمند تخریب بازسازی‌اند گفت: تعدادی مدرسه خشتی، گِلی و سنگی در این شهرستان شناسایی شده که گزارش و تصاویر آن‌ها به اداره کل نوسازی مدارس ارسال شده است.

وی تصریح کرد: اداره کل نوسازی هم از طریق بنیاد برکت و علوی و هم از طریق مجمع خیرین و حتی اعبارت ملی و استانی پیگر است تا این مدارس را بازسازی کند که قول داده شده تا پایان سال ۹۶ نسبت به جایگزین و بهسازی اقدام شود.

رئیس نوسازی مدارس الیگودرز گفت: حدود ۹ مدرسه در ززوماهرو و حدود ۶ مدرسه در الیگودرز خشتی، گِلی سنگی است که پیگر اعتبار هستیم تا مشکل آن‌ها حل شود، بازسازی بخشی از همین مدارس را بنیاد برکت و خیرین تقبل کرده اند که امیدواریم با عقد قرار داد و مشخص شدن پیمانکار‌ها کار‌ها نوسازی آن‌ها شروع شود.

وی افزود: استاندر لرستان و مسئولانی که در توزیع اعتبارت استانی دخیل هستند، سهم اعتبارات آموزشی استان را از اعتبارات استانی بیشتر کنند، چون بعد از قضیه تخریب و بازسازی اعتبارات فصل آموزش و پروش کم شد که این خود روند کار را دچار مشکل می‌کند.

شمس افزود: هر سال برای تعمیر فضا‌های آموزشی و تعمیرات اساسی مدارس اعتباراتی نیاز داریم، سرانه تعمیرات مدارس از وزارت خانه به حساب مدارس واریز می‌شود که آن به حوزه ما مربوط نمی‌شود می‌شود، اما می‌توان انتظار داشت که از وزارت با واریز و افزایش وجه آن اموزش و پرورش را یاری دهند.

وی عنوان کرد: گاهی مدارس به تعمیرات جزیی نیاز دارند که می‌شود با هزینه جزیی مشکل آن‌ها را رفع کرد، ولی هزینه آن یا دیر پرداخت می‌شود یا پرداخت نمی‌شود و از آنجا که وضعیت مدرسه همان طور می‌ماند مشکلات بیشتر می‌شود پس باید گفت: پرداخت تعمیرات جزیی می‌تواند در این قضیه موثر باشد.

انتهای پیام/د

۱۵ مدرسه خشتی گِلی در شهرستان الیگودرز بازسازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.