مسئول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات کاشان

بازدید بیش از یک میلیون و 722 هزار گردشگر از کاشان

افزون بر یک میلیون و 722 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان با صدرنشینی باغ فین و رتبه نخست فرانسویدر راس بازدیدها در 6 ماه نخست امسال دیدن کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسئول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: بیش از یک میلیون و 631 هزار نفر از این تعداد مسافر داخلی و 91 هزار و 450 نفر آنها گردشگر خارجی بودند.

علیرضا عبدالله‌زاده، افزود: 61 هزار و 179 نفر از مجموع گردشگران داخلی و بیش از 29 هزار و 800 نفر گردشگران خارجی از مجموع آنها در نقاط مختلف کاشان اقامت و اسکان داشتند.

وی، با تاکید بر اینکه حضور گردشگران خارجی  در کاشان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییر چندانی نداشت گفت: بیشتر سفرها از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئیس و بلژیک صورت گرفت.

به گفته وی، باغ فین، خانه های تاریخی طباطبایی ها و بروجردی ها به ترتیب پربازدیدترین اثرهای تاریخی شهرستان بود و موزه ملی کاشان، خانه عباسیان، تپه های سیلک، حمام سلطان امیر احمد نیز در رده های بعدی قرار گرفت.:

عبدالله‌زاده، تصریح کرد:افزون بر یک هزار و 700 اثر تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که 320 مورد آن تا کنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان کاشان با تمدنی حدود هفت هزار ساله و برخورداری از جاذبه های گردشگری  تاریخی ، طبیعی، مذهبی و فرهنگی منتنوع در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

 

انتهای پیام/م

 

فرانسوی ها بیشترین بازدیدکننده گردشگر خارجی از کاشان شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار