مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس خبر داد؛

گازرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس گفت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس تا ۲ سال آینده گازرسانی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی نقی لقمانی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا با بیان اینکه در ۴ سال گذشته ۱.۵ برابر کل سنوات گذشته گازرسانی در روستا‌های فارس انجام شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا دو سال آینده تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فارس از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه پارسال پرونده هزار و ۱۵۰ مورد تخلف ساخت‌ساز غیرمجاز و خارج از ضابطه در روستا‌های فارس تشکیل و احکام آن صادر شده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز ۶۰۰ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۹۹ تشکیل شده است.

لقمانی در مورد نبود گازرسانی به بخش‌های از گویم شیراز، ادامه داد: گویم جز مناطق تحت پوشش منطقه ۱۰ شهرداری شیراز محسوب می‌شود و به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز و خارج از ضابطه در آن قسمت‌ها عملیات گازرسانی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های نظام مبحث اشتغال روستایی است بنابراین ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای رونق اشتغال روستایی در نظر گرفته است، اظهار داشت: نامه‌های ابلاغی این اعتبار تهیه و بانک‌های عامل نیز مشخص شده و امید است که در نیمه دوم سال از این ظرفیت بتوان برای رونق مشاغل روستایی و عشایری در استان فارس استفاده کرد.

لقمانی با بیان اینکه استان فارس با هزار و ۹۶۲ روستای دارای دهیاری بیشترین دهیاری‌ها را در سطح کشور دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه حدود ۲۳۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و بالای ۱۰۰ نفر جمعیت در استان فارس وجود دارد حدود ۴۰۰ روستای فارس بدون دهیاری است.

وی با بیان اینکه پارسال ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبار دولتی از محل‌های مختلف به دهیاری‌های استان فارس کمک شده است و در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۹۱ میلیارد تومان تامین بودجه شده‌اند، گفت: تا سال گذشته روستا‌های بدون دهیاری سهمی از اعتبارات دولتی نداشتند، اما از امسال نیز از منابع اعتبارات دولتی بهره‌مند می‌شوند و امسال ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به روستا‌ها و تیره‌های عشایری بدون دهیاری استان فارس کمک شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس با تاکید بر تقویت ناوگان ماشین‌آلات دهیاری‌ها، بیان کرد: پارسال ۴۴ دستگاه خودرو برای دهیاری‌های فارس تامین شد و در برنامه امسال نیز تامین ۵۶ دستگاه خودرو مدنظر است.

لقمانی با بیان اینکه در سرشماری سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار خالی از سکنه‌ای در استان فارس گزارش نشده است، افزود: البته روستا‌هایی مانند روستای پلنگی کامفیروز، امیرحاجیلو فسا، کوه‌سفید داراب و مشایخ ممسنی به دلیل فرونشست زمین نیاز به جابه‌جایی دارند.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد جمعیت فارس شهرنشین و ۲۸ درصد روستا‌نشین هستند، افزود: حدود ۲۳۶۲ روستای بالای خانوار در فارس وجود دارد، اما در مجموع ۴۶۰۰ روستا و آبادی در فارس وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری فارس با بیان اینکه روستا‌های فارس یک‌بار به طور کامل آب‌رسانی شده‌اند، ولی به خاطر خشک شدن منابع تامین آب مجددا نیاز به تامین آب پیدا کرده‌اند، تصریح کرد: دولت ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی به منظور آب‌رسانی به روستا‌ها در نظر گرفته است.
انتهای پیام/ر


۷۲ درصد جمعیت فارس شهرنشین هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار